HomeNieuwsSupermarktketens weerspreken kritiek op vleesetiketten

Supermarktketens weerspreken kritiek op vleesetiketten

vlees-supermarkt-1

Supermarktketens Albert Heijn, Jumbo en Plus staan niet 100 procent achter de conclusie van de Consumentenbond over misleidende etiketten op vleesproducten. Dat schrijft Distrifood donderdag na navraag bij drie supermarkten. Uit onderzoek van de bond bleek dat er veel fouten op etiketten staan en consumenten worden misleid.

supermarkten-logoDe Consumentenbond meldde onder andere dat het vleesgehalte in rundvleeskroketten van Jumbo onvoldoende zichtbaar is. In een reactie zegt Jumbo tegen Distrifood dat er een oude en onjuiste analysemethode gebruikt is, waarbij zij verwijzen naar de reactie van de Algemene kokswaren en snackproducentenvereniging (AKSV). Volgens de AKSV is de methode al in 1989 door de Sociaal Economische Raad afgeschaft.

Jumbo is het daarnaast niet eens met de conclusie dat ontdooid vlees als vers wordt gekocht. Albert Heijn werd hier door de Consumentenbond ook op aangesproken. Plus werd door de Consumentenbond aangesproken op het feit dat de saté voor slechts 74 procent uit vlees bestaat. In een reactie zegt de supermarkt tegen Distrifood dat de receptuur inmiddels is aangepast.

Kijk voor meer informatie op www.ah.nl, www.jumbo.com en/ofwww.plus.nl.

Bron: Distrifood/Nu.nl