HomeNieuwsBeurzen en evenementenSucceseditie easyFairs Empack bekoort exposanten én bezoekers

Succeseditie easyFairs Empack bekoort exposanten én bezoekers

empack-organisatie

Op 7 en 8 oktober 2009 was Brussels Expo het decor voor de achtste editie van easyFairs® EMPACK, die voor het eerst werd verrijkt met een FOOD TECHNOLOGIES-zone. Dit tweedaagse verpakkingsevent telde een recordaantal van 320 deelnemende bedrijven. De grootste verpakkingsbeurs van België bracht 4117 unieke bezoekers op de been, een lichte stijging ten opzichte van 2008 en een opmerkelijk resultaat in het huidige economische klimaat.

Tevreden exposanten en bezoekers

Op easyFairs® EMPACK en FOOD TECHNOLOGIES kregen standhouders de unieke kans om in een kort tijdsbestek en met een minimum aan middelen rechtstreeks in contact te treden met hun potentiële en bestaande klanten. Op slechts twee dagen tijd werden kostbare sales leads verzameld en interessante contacten aangeknoopt, die na de beurs zullen worden opgevolgd en bijdragen tot een succesvolle verkoop. De grote tevredenheid onder de exposanten blijkt uit het feit dat twee derden van de stands nog tijdens de beurs opnieuw geboekt werd.

easyFairs zorgt via een uitgebreide marketing- en promotiecampagne voor kwalitatieve bezoekers. Zij kregen op de beurs een up-to-date overzicht van de volledige verpakkingsmarkt; ze konden met hun specifieke vraag terecht bij het juiste bedrijf en alle verpakkingsoplossingen perfect vergelijken.

Aan de hand van de online beursplanner, ontwikkeld in samenwerking met PackDirect, konden bezoekers standhouders op trefwoord terugvinden of in categorieën bladeren en op die manier hun beursbezoek optimaal voorbereiden. Deze handige tool kan bovendien nog enige tijd online geraadpleegd worden.

learnShopsTM en seminars

Naast de learnShops™ (casestudy’s van exposanten), bood easyFairs® EMPACK ook een uitgebreid seminarprogramma, ontwikkeld in samenwerking met vakorganisaties en federaties uit de sector. Centrale thema’s waren recycling van verpakkingen, ladingszekering, en normalisatie. De Design Village, georganiseerd in samenwerking met het Nederlands VerpakkingsCentrum spitste zich tijdens deze editie toe op verpakken voor de retail.

Ook de FOOD TECHNOLOGIES-zone had heel wat te bieden, met seminars over trafiek in verpakkingsmateriaal, nanotechnologie, cleaning, schoonmaak & hygiëne.

Volgende editie

Volgend jaar verwelkomt Brussels Expo easyFairs® EMPACK met FOOD TECHNOLOGIES-zone op 29 & 30 september 2010. Bovendien biedt easyFairs in 2010 nog twee beurzen aan die gelijktijdig plaatsvinden. easyFairs® PRINT is de nieuwste telg en biedt een platform aan de grafische en communicatie-industrie. Daarnaast is er ook de tweejaarlijkse afspraak met easyFairs® PROLOGISTICS, het professioneel forum voor de total supply chain.

www.easyfairs.com