Home Machines Etiketteren en printen Storytelling op banderol geeft Zeeuws mosselconcept een boost

Storytelling op banderol geeft Zeeuws mosselconcept een boost

Eind juli heeft de Zeeuwse schaal- en schelpdierspecialist Vette en Verhaart, een uniek mosselconcept geïntroduceerd, met storytelling van 6 Zeeuwse mosselkwekers als uitgangspunt.

Met het verhalenconcept wordt een sterke productbeleving gecreëerd. De authentieke avonturen van de kwekers zijn namelijk doortrokken van trots, uitdagingen en vakmanschap. De passie voor het vak komt sterk naar voren, gecombineerd met historische achtergronden en hoe daar de mooiste recepten uit voortkomen.
De verhalen, of in ieder geval de intro’s ervan, zijn allemaal te lezen op 6 verschillende mosselverpakkingen. Deze verpakkingen worden als totaalconcept bij 17 Makro-vestigingen verkocht. De volledige verhalen zijn ook op een speciaal hiervoor ontworpen website te lezen.

Kees Vette, verantwoordelijk voor Innovatie en Marketing bij Vette & Verhaart, en tevens bedenker en initiatiefnemer van het concept, vertelt er laaiend enthousiast over. “We hebben het storytelling concept verder doorgetrokken naar onder meer, placemats, tafelkaarten voor restaurants en mosselpannen. Ook zijn er bijpassende – in Zeeland gebrouwen – biertjes aan toegevoegd met etiketten waar ook de storytelling weer op terugkomt. Dat totale plaatje is letterlijk heel goed gevallen bij de zowel de Makro, als ook bij hun horeca-klandizie. We hebben de afzet letterlijk zien stijgen.”

Dat de bakken met mosselen van een bedrukte banderol moesten worden voorzien, hoefde Kees niet lang over na te denken. “We hadden al goede ervaringen met Bandall banderolleertechniek en de bedrukte banderollen van Speciaaldrukkerij Max Aarts. En juist in dit geval, waarbij storytelling een belangrijke functie heeft, is een banderol ideaal. Wat daar zeker ook in meespeelt is dat er meerdere variabele beelden in één drukgang kunnen worden meegenomen, waardoor een concept als dit kwekersproject gemakkelijk is te realiseren. De 10 cm brede banderol zit keurig en strak om de verpakking en geeft alle ruimte om de boodschap van de kwekers goed tot uiting te laten komen, inclusief recepten en ondersteund fotomateriaal. Daarnaast blijft er nog meer dan genoeg ruimte over voor herkomstinformatie en barcodes en dergelijke. Variabele informatie zoals houdbaarheidsdatum en lotnummers wordt gelijktijdig met het banderolleren op de banderol mee geprint.”

Het mosselkwekerconcept van Vette & Verhaart is een prachtig voorbeeld van Branding by Banding, het unieke en sterke samenwerkingsconcept van Bandall en Speciaaldrukkerij Max Aarts.

www.brandingbybanding.com