Home Nieuws Verpakkingen Signify verduurzaamt verpakkingen ter ondersteuning van circulaire ambities

Signify verduurzaamt verpakkingen ter ondersteuning van circulaire ambities

Signify, wereldleider op het gebied van lichttechnologie, bereikte recent CO2-neutraliteit en innoveerde samen met toonaangevende producent van duurzame verpakkingen DS Smith. De bedrijven werkten aan het stroomlijnen van het verpakkingsproces en het verduurzamen van de verzending van LED-armaturen om de overgang naar de circulaire economie te stimuleren. Signify streeft actief naar een vermindering van de milieu-impact van zijn producten, waarbij sinds 2010 de uitstoot met meer dan 70 procent werd teruggebracht. Het presenteerde een nieuw vijfjarenplan, waarin het bedrijf zich tot doel heeft gesteld om de positieve impact van de bedrijfsvoering op het milieu en de samenleving te verdubbelen.

Johan Damkot, Senior Buyer bij Signify, onderstreept de rol die verzendverpakkingen spelen in het proces naar verduurzaming: “De verpakkingsspecialisten van DS Smith hebben binnen Signify een sterke reputatie opgebouwd en door samen te werken met onze ingenieurs worden ontwerpen vanaf het begin op elkaar afgestemd en wordt nooit meer materiaal gebruikt dan strikt noodzakelijk is. Dit proces omvat alles van maatwerkoplossingen tot complexe LED-armaturen en het aanpassen van het productontwerp om de lege ruimte in het goederentransport te beperken.”

Deze aanpak leidde tot innovatieve en praktische oplossingen zoals de ‘end caps' voor LED verpakkingen, die die alleen aan weerszijden van de producten geplaatst hoeven te worden en waarbij 76% minder verpakkingsmateriaal benodigd is. Daarnaast is het inpakken ergonomisch beter verantwoord en kunnen de verpakkingen stabieler gestapeld worden, wat de kans op schade vermindert. Qua circulariteit werd gekeken naar het percentage gerecyclede grondstoffen en er werd gekozen voor een oplossing die ook 100% recyclebaar is.

Ten slotte werd het bestelproces en leverprestaties gestroomlijnd. Johan Damkot legt uit: “Op tijd leveren is niet simpelweg een kwestie van vóór de deadline leveren. Bij verpakkingen geldt: ‘Just in time is the perfect time' Dit zorgt er voor dat het materiaal bij elke levering in topconditie is. Daar heb je partners voor nodig die goederen foutloos en 100% op tijd leveren. Niet een keer, maar jaar-in-jaar-uit.”

INFORMATIE AANVRAGEN

    Naam

    Bedrijf

    E-mailadres

    Bericht

    Type onderstaande code over
    captcha