SIG introduceert papieren rietje voor voedings- en drankenindustrie

De bezorgdheid over de milieu-impact van plastic rietjes neemt toe en de voedings- en drankenindustrie heeft dringend behoefte aan een alternatieve oplossing. SIG heeft naar eigen zeggen als eerste een vermarktbaar alternatief ontwikkeld in de vorm van een papieren rietje en levert deze momenteel aan de eerste klanten.

Markus Boehm, Chief Market Officer bij SIG, vertelt: “We zagen een mogelijkheid om de zorgen omtrent zwerfvuil op zee aan te pakken en onze klanten toegevoegde waarde te bieden door hen te helpen te voldoen aan de eisen van consumenten en regelgevers om plastic rietjes te elimineren. Deze win-win-situatie is een goed voorbeeld van hoe onze toewijding om Way Beyond Good voor het milieu te gaan, echte zakelijke voordelen oplevert.”

Nestlé is de eerste klant die het papieren rietje van SIG introduceert en heeft de marktintroductie al getest in de Dominicaanse Republiek. “We willen de milieuprestaties van onze verpakkingen verbeteren en het aanpakken van het kritieke probleem van wegwerpplastics is daar een belangrijk onderdeel van. We hebben effectieve en schaalbare oplossingen nodig en SIG’s nieuwe papieren rietje heeft het potentieel om aan die behoefte te voldoen”, aldus Michael Schwan, Manufacturing Manager RTD – Dairy Strategic Business Unit bij Nestlé.

Lees verder