Home Nieuws Shaped can geeft verkoop Karvan Cévitam impuls

Shaped can geeft verkoop Karvan Cévitam impuls

shapedcan

De door HJ. Heinz in samenwerking met de verpakkingsleverancier ontwikkelde shaped cans voor siroopmerk Karvan Cévitam hebben de verkoop een impuls gegeven. Dat de verpakking de verkoop een impuls heeft gegeven, komt volgens brand manager Joris Veger doordat in de marketingmix de rol van de verpakking steeds belangrijker is. Veger denkt dat het voor bedrijven niet altijd mogelijk is voldoende reclamebudgetten te genereren om overal aanwezig te zijn. De verpakking is voor die bedrijven dan ook erg belangrijk.

De verpakking stelt een merk in staat zich te onderscheiden in de marketingmix. Bij Heinz werken ze volgens Veger volgens drie principes op het gebied van verpakken: uitstralen merkpersoonlijkheid, schapimpact en onderscheidend vermogen. Na proefverpakkingen en testen gaat het er uiteindelijk om dat er een verpakking is die betaalbaar is voor de consument.

De shaped cans voldoen aan die eisen. Zo heeft de can een meer dynamische fruituitstraling, is de vorm makkelijk herkenbaar in het schap en springt deze eruit tussen andere merken. Dat komt ook doordat de vorm van de shaped can uniek is. Volgens Veger ligt de can lekker in de hand en schenkt deze ook beter. Hoewel Veger geen cijfers kan geven, zijn de vijf grootste smaken in verkopen verdubbeld in de afgelopen vier jaar mede door de nieuwe verpakking en de nieuwe receptuur.

Bron: MD Weekly (gebasseerd op: Verpakken)