HomeNieuwsService en concurrerende prijzen hand in hand bij onafhankelijke golfkartonfabriek De Jong...

Service en concurrerende prijzen hand in hand bij onafhankelijke golfkartonfabriek De Jong Verpakking

Wat ruim vijftien jaar geleden begon met een ondernemende tuinder die zelf zijn verpakkingen ging produceren, is uitgegroeid tot de enige onafhankelijke golfkartonfabriek in Nederland. “Inmiddels is De Jong Verpakking een grote en bekende naam op het gebied van verpakkingen voor aardappelen, groenten en fruit. Er is geen tuinder die nog nooit van ons heeft gehoord, maar dat gold tot voor kort niet voor afnemers in de algemene verpakkingsmarkt”, vertelt commercieel directeur Arie Barendregt in een video-interview met PackOnline.nl.

Eind vorig jaar werd besloten ook de algemene verpakkingsmarkt te gaan beleveren en niet zonder succes. “Service en concurrerende prijzen gaan bij ons hand in hand. We bieden eigenlijk het beste van beide werelden en dat zorgt ervoor dat we heel hard aan het groeien zijn in een aantal doelmarkten”, vertelt Arie Barendregt, die een jarenlange ervaring heeft in de algemene verpakkingswereld en werd aangetrokken door De Jong Verpakking toen het bedrijf besloot haar focus te gaan verbreden.

Klik hier voor het video-interview…

Maar wat maakt De Jong Verpakking nu zo onderscheidend? Arie Barendregt: “We kiezen er bewust voor om niet te leveren aan multinationals en focussen ons dus exclusief op het midden- en kleinbedrijf. Bestaande leveranciers laten zich daarentegen leiden door grote volumes tegen lage prijzen. De winst moeten ze vervolgens halen bij het midden- en kleinbedrijf. Dit maakt dat bedrijven van kleine tot middelgrote omvang vaak tot 20% teveel betalen voor hun verpakkingen en die bedrijven willen wij een alternatief bieden.”

Met een productie van meer dan 220 miljoen verpakkingen per jaar heeft De Jong Verpakking volgens Arie Barendregt een aandeel van ongeveer 10% op de Nederlandse golfkartonmarkt. “We hebben in tegenstelling tot andere spelers op de markt geen gedwongen winkelnering bij een eigen papierfabriek en kunnen hierdoor volledig onafhankelijk ons papier inkopen op de internationale markt. Momenteel kunnen we als enige speler op de markt zonder probleem vaste prijzen afgeven tot einde van dit jaar, terwijl de concurrenten dit nauwelijks doen. Hierdoor kunnen onze klanten op hun beurt weer voor langere tijd prijsafspraken maken met hun klanten”, vertelt Arie Barendregt.

Klik hier voor het video-interview…

De Jong Verpakking probeert zich echter niet alleen op het gebied van prijs te onderscheiden. “Juist niet”, benadrukt Arie Barendregt. “Onze verpakkingen zijn van een dusdanige kwaliteit dat ze zorgen voor meerwaarde voor onze klanten. Zij kunnen zich hierdoor op hun beurt beter onderscheiden en betere prijzen voor hun product bedingen. Daarnaast zijn we door onze ‘roots' in de AGF-sector gewend aan het leveren van een enorme flexibiliteit. Zo leveren wij als enige zes dagen per week van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, iets wat allesbehalve gebruikelijk is in de wereld van de industrie.”

Wie rondloopt door het immense complex van De Jong Verpakking op het voormalige veilingterrein in De Lier ziet daar een enorme hoeveelheid verpakkingen staan. “We hebben op ieder moment van de dag ruim 20 miljoen verpakkingen op voorraad staan om snel te kunnen leveren. Op die manier garanderen we onze afnemers flexibiliteit. Bovendien is het bij ons niet zo dat de planning en de productie bepaalt wanneer de klant zijn spullen krijgt. En desnoods leveren we ook op zon- en feestdagen. Wij hoeven dan ook nooit ‘nee' te zeggen tegen onze klanten”, besluit Arie Barendregt.

Klik hier voor het video-interview…

Kijk voor meer informatie op www.dejongverpakking.nl of stuur een e-mail naar info@dejongverpakking.nl.