HomeNieuwsSealed Air biedt verpakkingen voor veranderende Europese vismarkt

Sealed Air biedt verpakkingen voor veranderende Europese vismarkt

Europese consumenten geven jaarlijks 54 miljard euro uit aan visproducten. Bovendien stijgt de consumptie per hoofd van de bevolking naar 25,5 kilo. Dit blijkt uit een rapport van de Europese Commissie naar de Europese vismarkt. “Visverwerkende bedrijven hebben de afgelopen jaren goed gepresteerd. De grondstofprijzen van gerenommeerde producten zoals zalm zijn echter aanzienlijk gestegen en beïnvloeden de aankoopbeslissingen van klanten”, aldus Gonzalo Campos, Fish Marketing Manager Europe bij Sealed Air Food Care.

Zalmprijzen zijn in 2016 gestegen naar een recordhoogte. Op hun beurt stegen de Noorse kabeljauwprijzen met bijna 30 procent op jaarbasis, tot 2 euro per kilogram, omdat consumenten op zoek waren naar betaalbare alternatieven. “Als visverwerkers winstgevend willen blijven, moeten ze hun portfolio diversifiëren. Het is commercieel cruciaal om in staat te zijn gelijke tred te houden met de veranderende gewoonten van consumenten door over te stappen op alternatieve grondstoffen. Fabrikanten moeten op zoek zijn naar een diversificatie van hun assortiment en de opbrengst van hun activiteiten optimaliseren”, benadrukt Gonzalo Campos.

Uit de Global Survey van Datamonitor blijkt dat consumenten sterk worden beïnvloed door verpakkingsfuncties, zoals het behoud van versheid (72 procent) en het gemak van transporteerbaarheid (47 procent). Gemaksvoedsel dat tijd bespaart en dat gemakkelijk te openen en te koken is, is van groot belang. Sealed Air biedt verschillende verpakkingsoplossingen waarmee fabrikanten hun witvisproductie kunnen verbeteren en hun aanwezigheid in het schap kunnen vergroten.

Een mooi voorbeeld hiervan is de skin verpakking Cryovac Darfresh on Tray. Deze toepassing verbetert het concurrentievermogen van de fabrikanten aanzienlijk en vergroot de winstgevendheid van de productie. Volgens Sealed Air is een dergelijke verpakking de manier om ervoor te zorgen dat producten van witvis concurrerend blijven en aantrekkelijk zijn in een turbulente markt.

Daarnaast biedt Cryovac Oven Ease kant-en-klaar gemak, operationele efficiëntie die de hele supply chain ten goede komt en positieve branding-effecten die consumenten ertoe aanzetten om te kopen. Tot slot is Cryovac Simple Steps een thermoform vacuüm skin verpakking die wegens zijn beperkte grootte voordelen biedt voor een efficiënte schapinrichting van winkeliers.

Kijk voor meer informatie op www.sealedair.com.