HomeNieuwsSchenk een roos in een tas

Schenk een roos in een tas

Als het aan Rosebag ligt, schenk je een roos niet meer in een simpel cellofaantje, maar in een luxetas met een boodschap erop. Het bedrijf levert verpakkingen voor rozen met teksten in verschillende talen en thema's. Zoeken naar een product dat er nog niet is, daar hielden Leeroy Kool en Sebastiaan van den Hoek zich mee bezig.

“We hebben er lang over nagedacht. Opeens bedachten we dat er ontzettend veel rozen worden verkocht in Nederland, maar dat iedereen met hetzelfde cellofaantje aan komt lopen. Zo kwamen we uiteindelijk bij de Rosebag uit”, vertelt Van den Hoek. De verpakking is sinds februari in 27 landen te verkrijgen in verschillende talen met teksten als ‘Ik hou van jou', ‘De liefste oma' en ‘Beterschap'.

De Rosebag is ontworpen door Kool, het creatieve brein van de twee. Na het merk- en modelrecht te hebben verkregen is het product vorig jaar op de markt gekomen, dat begon alleen in Nederland. “We hebben in eerste instantie met een tas vol samples bloemisten bezocht. Na acht maanden hadden we vijfhonderd verkooppunten in Nederland.”

Door in Amsterdam en Duitsland op beurzen te staan met hun product, kwamen Kool en Van den Hoek in contact met exporteurs, waardoor ze uiteindelijk voet aan de grond kregen in het buitenland. “We drukken sindsdien ook in verschillende talen. Ook voor een Tsjech is het leuk om een roos weg te geven met een boodschap in zijn eigen taal.”

Inmiddels heeft Rosebag virtuele kantoren in Berlijn en Londen. Het bedrijf speelt in op de jaarlijkse piekmomenten. “We hebben Valentijnsdag net achter de rug en Moederdag staat voor de deur. Onlangs was het Wereldvrouwendag. Hoewel er in Nederland niet zo veel aan wordt gedaan, krijgt iedere vrouw in Rusland die dag een roos.”
Beschermd

In wereldwijd 27 landen is het product inmiddels beschermd, wat betekent dat in heel Europa, de Verenigde Staten en Rusland niemand de Rosebag na mag maken. “We zijn in strijd met iemand die het al gekopieerd heeft en om heel eerlijk te zijn vind ik het ergens wel een compliment. Iemand wil meevaren op ons succes, dus dat betekent dat ze in ons geloven.”

Van den Hoek vindt het nog steeds bijzonder. “Wat wij verkopen is een stukje liefde, een gevoelsovertuiging. En het is een extra verkooptool voor de bloemist. De klant kiest nu een thema en een roos voor een leuke prijs.”

Kijk voor meer informatie op www.rosebag.nl.

Bron: Telegraaf
Foto: APA