HomeNieuwsSapproducent verlegt schapfocus met innovatieve verpakking van Tetra Pak

Sapproducent verlegt schapfocus met innovatieve verpakking van Tetra Pak

Albert Heijn heeft de primeur van sapproducent Dixap: ze krijgen het kleinste drinkpakje van Nederland in het schap. Het pakje van 125 milliliter is volgens de sapproducent de ideale hoeveelheid drinken voor kinderen die beginnen aan de basisschool. “Met deze ‘kleinste drinkpakjes van Nederland' zijn we de allereerste in Europa die dit formaat Tetra-pakjes in de retail introduceert”, aldus Marilou Verhoeven, Brand Manager bij Dixap.

Naast de grootte, is ook de vorm van het drinkpakje veranderd. Dankzij de prismavorm heeft een kind er beter grip op. Het innovatieve antilek-rietje voorkomt een fontein tijdens het drinken wanneer er te enthousiast in de verpakking wordt geknepen. Bovendien is er een schenktuitje aangebracht voor wie liever uit een bekertje drinkt.

De producent verlegt hiermee bovendien haar schapfocus van babyvoeding naar ‘een merk voor kinderen'. Het nieuwe drinkpakje ‘Dixap kant-en-klaar, lekker mild' bestaat voor 70 procent uit fruitsap en 30 procent uit water. Dixap voegt geen smaak- en geurversterkers, conserveringsmiddelen of suikers toe aan zijn sappen. Het bevat fruit, water en verder ‘nix'.

Kijk voor meer informatie op www.tetrapak.nl.