HomeMachinesPrimair verpakkenRetailer bespaart 35,7 ton plastic door nieuw concept van Ulma Packaging

Retailer bespaart 35,7 ton plastic door nieuw concept van Ulma Packaging

Feneberg heeft als eerste Duitse retailer ooit zijn productie volledig veranderd en biedt zijn gehakt niet meer aan in de voorheen standaard MAP-tray, maar uitsluitend in een duurzame flowpack. Feneberg ontwikkelde en implementeerde het nieuwe verpakkingsconcept samen met Ulma Packaging.

De overstap naar flowpack was een belangrijke stap voor het bedrijf, want Feneberg produceert wekelijks in totaal 20 ton gehakt. “De nieuwe verpakking wordt zeer goed ontvangen. We hebben duidelijk de zenuwen van onze klanten geraakt, die meer duurzaamheid in hun boodschappen willen”, vertelt Hannes Feneberg, Managing Director bij Feneberg.

Feneberg bespaart minimaal 70 procent plastic per verpakkingseenheid en op productiepieken zelfs meer dan 80 procent. “Dat betekent dat we 35,7 ton minder plastic per jaar op de markt brengen. Waar we vroeger honderd vrachtwagens met verpakkingsmateriaal nodig hadden, zijn vandaag slechts zeven vrachtwagens voldoende”, vertelt Christian Gareβ, Hoofd Productie bij Feneberg, in onderstaande video.

www.ulmapackaging.com