Salmon Evolution kondigt met genoegen haar strategische partnerschap met Lofotprodukt aan. In week 8 lanceert Lofotprodukt ASgerookte zalm gemaakt van Salmon Evolution's land-based zalm onder haar premium merk Lofoten.
“Lofoten is een gerenommeerd kwaliteitsmerk dat vakmanschap en innovatie combineert, wat perfect aansluit bij onze waarden,” zegt Odd Frode Roaldsnes, Chief Commercial Officer bij Salmon Evolution. “We hebben talloze verzoeken ontvangen van consumenten die graag onze zalm willen kopen. Het is met grote opwinding dat we nu het nieuws kunnen delen: vanaf week 8 is deze gerookte zalm verkrijgbaar in Meny en geselecteerde Spar-winkels in heel Noorwegen.”
Deze gerookte zalm vertegenwoordigt een opwindende vooruitgang in voedselproductie, waarbij gebruik wordt gemaakt van innovatieve technologie in de landgebaseerde faciliteit van Salmon Evolution.
Het productieproces wordt gedefinieerd door:
- Een gesloten en gecontroleerde omgeving: ontworpen om mariene ecosystemen te beschermen en de impact op het milieu te minimaliseren.
- Continue optimalisatie van de waterkwaliteit: alle kritische parameters zoals waterstroom, zuurstof en temperatuur worden constant gecontroleerd.
- Uitstekende productkwaliteit: het resultaat is zalm met een levendige kleur en heerlijke smaak.
“Ons gezamenlijke doel is om de consumptie van zeevruchten te verhogen en consumenten meer keuze te bieden in het schap door landgebaseerde zalm te introduceren naast conventionele opties”, zegt Øystein Rist, CCO van Lofotprodukt AS. “Lofoten is altijd op zoek naar innovatieve oplossingen. We ondersteunen nieuwe methoden voor de productie van zeevruchten en zijn enthousiast om de kansen te verkennen die landgebaseerde aquacultuur kan creëren voor de toekomst.”
Dit product is vermeld door NorgesGruppen, die ervoor heeft gekozen om het te introduceren in zijn MENY-winkels en geselecteerde SPAR-locaties. NorgesGruppen speelt een belangrijke rol bij het op de markt brengen van dit product en deze lancering ondersteunt hun doel om de toegang tot gezonde en hoogwaardige zeevruchten voor Noorse consumenten te vergroten.
“NorgesGruppen zet zich in om vis en zeevruchten voor iedereen toegankelijk te maken door middel van een gevarieerde selectie. De lancering van Lofoten en Salmon Evolution draagt bij aan een breder assortiment voor onze klanten bij MENY en SPAR. Bovendien streven we ernaar om dieper inzicht te krijgen in de verschillende behoeften van consumenten en hopen we dat dit product op de lange termijn blijvende waarde zal creëren”, aldus Camilla Moe, Category Manager voor verse vis en zeevruchten bij NorgesGruppen.