HomeNieuwsRetail en verpakken centraal bij NVC op Empack Brussel

Retail en verpakken centraal bij NVC op Empack Brussel

Het belang van verpakken voor de retail staat centraal tijdens de presentaties in de NVC Design Village op de Empack Brussel, 8 oktober 2009. Verpakken is het tijdelijk integreren van een externe functie en een product om het gebruik van het product mogelijk te maken.

Voor retailers worden verschillende van de verpakkingsfuncties steeds belangrijker. Zo is zelfbediening ondenkbaar zonder de beschikbaarheid van voorverpakte en gelabelde producten. Ook de strijd tussen A-merken en winkelmerken wordt voor een groot deel gestreden met de verpakking. Kostenbeheersing is in deze krappe economische tijden eveneens het devies. Hoe beheersen retailers en toeleveranciers het grafisch ontwerp van de vele duizenden verschillende verpakkingen? Hoe kan een goed verpakkingsontwerp bijdragen aan lagere logistieke kosten? Hoe spelen we in op de locale smaken en voorkeuren, zonder de ‘economies of scale’ kwijt te spelen? Wat betekent duurzaam verpakken voor de retail?

Deze aspecten komen aan bod in de NVC Design Village op de Empack België, 8 oktober 2009 in de Expo-hallen te Brussel. Het programma vangt aan om 13.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Bezoekers van de NVC Design Village krijgen zo in korte tijd een gedegen overzicht over de stand van zaken op het gebied van retail en verpakken. Daarenboven kunnen zij de pas verworven inzichten op de beursvloer in de praktijk brengen in gesprek met de vele exposanten en mede-bezoekers aan de Empack België 2009.

Voor specifieke vragen kunnen bezoekers ook terecht op de NVC-stand (1267), in de onmiddellijke nabijheid van de NVC Design Village. Voorafgaand aan de beurs kunt u ook contact opnemen met het NVC Nederlands Verpakkingscentrum: telefoon +31(0)182512411, e-mail info@nvc.nl.