HomeDossiersDesignRemia doet beroep op expertise O-I voor authentieke glasverpakking

Remia doet beroep op expertise O-I voor authentieke glasverpakking

Remia, een toonaangevende Nederlandse producent van sauzen en vetten, heeft samen met producent van glasverpakkingen O-I (Owens-Illinois) een nieuwe glazen pot ontworpen voor hun nieuwe assortiment smaakvolle mayonaises. Naast smaak zijn presentatie en beleving van doorslaggevend belang voor het Nederlandse bedrijf, dat voor dit project op de expertise en flexibiliteit van O-I kon rekenen.

Smaakbehoud was belangrijk was voor de ‘Legendary Real Tasty Mayonaises', hierdoor koos Remia voor glas als de aangewezen verpakking. “Glas is inert en reageert niet met het product waarmee het in contact komt, daardoor blijven de smaak en de kwaliteit van onze mayonaises perfect bewaard”, vertelt Marcos Garcia, Marketing Manager bij Remia. “Een glazen mayonaisepot geeft ook duidelijk het authentieke en kwalitatieve karakter van ons nieuwe assortiment weer. De keuze voor glas als verpakking voor onze unieke mayonaises was dan ook snel gemaakt.”

O-I werkte nauw met Remia samen om aan de technische uitdagingen van het initiële ontwerp van de glazen pot tegemoet te komen. Om nog meer op te vallen in het schap koos Remia voor een bijzonder design dat zowel de authenticiteit als het robuuste karakter van de mayonaises weerspiegelt. “De technische details, onze specifieke wensen en de erg korte productietijd maakten dat O-I de enige partij was die de pot kon produceren”, bevestigt Marcos Garcia.

“We integreerden een aantal elementen in het ontwerp waardoor we een opvallende, krachtige en tegelijkertijd verfijnde look realiseerden”, licht Marcos Garcia toe. “Voor het gebruiksgemak kozen we voor een bredere klassieke opening. Het authentieke karakter wordt verder benadrukt door de integratie van het ‘ouderwetse' metalen schroefdeksel. Tot slot introduceerden we hoekvormen bij de overgang van de pot naar de hals en de voet.”

Marty Wijnen, Segment Manager Food & NAB bij O-I Benelux: “Om het designconcept van Remia ook technisch uitvoerbaar te maken, pasten we de pot op een paar punten aan. Dankzij onze uitgebreide expertise en creativiteit konden onze ontwerpers de nodige veranderingen doorvoeren en bleven we zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke look and feel van de mayonaisepot.”

Door de combinatie van unieke smaken – zoals Rosemary Seasalt, Black Truffle en Garlic Sriracha – en het authentieke, opvallende ontwerp van de glasverpakking, springt Remia als merk er echt uit tussen het grote aanbod mayonaises in de Nederlandse winkelschappen.

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.

Foto: Twitter