HomeDossiersDesignProudDesign ontwikkelt verpakkingen voor fruitsnacks NADA Nothing Added

ProudDesign ontwikkelt verpakkingen voor fruitsnacks NADA Nothing Added

ProudDesign ontwikkelde de naam, logo, merkstijl en verpakkingen voor de crunchy fruitsnacks van NADA Nothing Added. Volgens oprichter Taco Schepers (links op de foto) zijn de fruitsnacks onweerstaanbaar lekker en gezond. Dit komt doordat topkwaliteit vers fruit wordt gevriesdroogd. Met deze methode wordt al het water uit het fruit onttrokken, maar blijven alle voedingsstoffen en intense smaak van vers fruit behouden. De verpakkingen die ProudDesign ontwikkelde zijn opgemaakt als food glossy's die de schoonheid van puur eten moeten benadrukken.

Taco Schepers wilde met zijn nieuwe merk niet geassocieerd worden met de huidige traditionele ‘donkergroene' gezondheidsproducten, zo schrijft Packaging of the World in een artikel op haar website. Bij dit idee past dan ook geen rationeel en saai vermarkte verpakking. Met de verpakkingen wil NADA Nothing Added juist de ‘lichtgroene' consument aanspreken, die niet puur biologisch eet, maar gezond eten integreert in een moderne, actieve levensstijl.

De verpakkingen van NADA Nothing Added hebben hun glossy uiterlijk te danken aan het opvallende zwarte logo als titel, het speelse karakter en de kleurrijke rubrieken voor de belangrijke claims. De kleuren zijn bovendien opvallend, maar hebben een natuurlijke look dankzij de matte afwerking. Ook de achterkant van de verpakking is opgemaakt in magazine-stijl.

Kijk voor meer informatie op www.prouddesign.nl.

Bron: Packaging of the World
Foto: Facebook