HomeDossiersDuurzaamheidPLUS implementeert als eerste retailer duurzame displays Proteus

PLUS implementeert als eerste retailer duurzame displays Proteus

PLUS start per januari met de implementatie van Proteus Smart Display, een herbruikbare display die tot 85% karton bespaart tegen minder kosten in de gehele keten. PLUS is hiermee de eerste retailer wereldwijd die Proteus, dat in 2017 nog de Greener Packaging Award won (foto), als de nieuwe standaard omarmt en wil A-merken en andere retailers inspireren om deze duurzame verandering te volgen.

“Tijdens onze jaargesprekken in november en december gaan we de dialoog aan met alle merkfabrikanten om per januari 2019 de overstap te maken op Proteus. Merken als AB InBev, KraftHeinz, Mars, P&G en Unilever zijn co-creatiepartners van Proteus en we verwachten dat alle andere merken direct geloven in de meerwaarde van deze nieuwe standaard”, stelt Rob Claassens, verantwoordelijk voor promotionele displays bij PLUS.

Wereldwijd wordt meer dan een miljard kilo karton verspilt aan eenmalige promotionele displays. Proteus Smart Display, van het bedrijf Ahrma Proteus Pooling, is ontstaan vanuit een gezamenlijke ontwikkeling van merken en retailers. Het bestaat uit een herbruikbaar stevig frame dat opvouwbaar en telescopisch, waardoor vrijwel elk product in de display past. De merk en communicatie aankleding gebeurt met een zeer dunne kartonnen communicatie sleeve, waardoor iedere promotie uniek qua verschijning is. De display bevat bovendien slimme sensoren om de effectiviteit van de promotie meetbaar te maken.

“PLUS is al vier jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt door GfK. Wij willen de initiator zijn van duurzame verandering in de retail sector en dit kan enkel door vanuit intrinsieke motivatie samen te werken met andere retailers en merkfabrikanten. PLUS wil andere retailers dan ook inspireren om Proteus ook te implementeren als de nieuwe standaard en zo gezamenlijk impact te maken”, onderbouwt Rob Claassens.

www.proteussmartdisplay.com