Begin deze maand werd het startsein gegeven voor de Plastic Heroes-campagne. Na een succesvolle campagneperiode in het voorjaar staat het vervolg in het teken van het recycleproces. Consumenten worden door de inzet van diverse communicatiemiddelen meegenomen in het recycleproces van plastic verpakkingsafval en kunnen zien welke nieuwe producten uiteindelijk kunnen worden gemaakt van het materiaal.
Plastic Heroes zal voor het eerst op een grootschalige schaal gaan communiceren over het recycleproces zodat consumenten goed kunnen zien wat er gemaakt wordt van het plastic verpakkingsafval nadat het is ingezameld. Op de landelijke televisie is twee weken lang de commercial te zien zijn en daarnaast wordt er in een advertorial nog meer aandacht besteed aan dit onderwerp in bijna alle huis-aan-huiskranten. Ook zal de afbeelding van de Plastic Hero vier weken te zien zijn op 100 vrachtwagens die door heel Nederland rijden.
Bij een nieuwe campagne hoort ook een nieuwe website. Bij het starten van de campagne is er ook een nieuwe website online gegaan. Op deze website kunnen bezoekers makkelijk antwoorden vinden op hun vragen over de inzameling van plastic verpakkingsafval.
Kijk voor meer informatie op www.plasticheroes.nl.
Bron: Kunststof Magazine