Peter Overbeek van Eshuis uit Dalfsen heeft de award voor Ondernemer van het Jaar 2014 van de Regio Zwolle in de wacht gesleept. Dit gebeurde op het Regio Zwolle Congres, waar het publiek de uiteindelijk beslissende stem mocht uitbrengen.
De vakjury bestond dit jaar uit Klaas Feenstra, Hans Bakker, Ben Reuvekamp, Jur Zandbergen, Edwin Peterman, Gerard den Ouden en de winnaar van het afgelopen jaar Yvo Hütte. Zij hebben gelet op de rol van de ondernemer, visie en strategie, innovatieve kracht, uitstraling, operational excellence, bedrijfsresultaten en de positie in de samenleving. De stem van de vakjury telde voor 75% mee, die van het publiek voor 25%.
De verpakkings- en etikettendrukker Eshuis heeft de prijs gewonnen omdat dit bedrijf een voorloper binnen de sector is qua snelheid, flexibele oplages en technologie. Volgens Eshuis is sustainability not a vision, it is a responsibility. Het bedrijf wist de regie van het grootste digitale drukproject, waar 18 drukkers bij betrokken zijn, te verwerven: de Coca-Cola campagne ‘ share a coke'. Het project is nu wereldwijd uitgerold, alles is gebaseerd op de Eshuis aanpak.
“We zijn weer zo trots als een pauw. Gewonnen dankzij innovatief ondernemerschap. Het thema was dit jaar internationalisering. De projecten die we met Coca-Cola hebben gedaan sloten mooi aan bij dit thema. Nu staat Eshuis ook in de regio Zwolle op de kaart. Een mooiere afsluiting van het jaar kunnen wij ons niet voorstellen”, aldus het bedrijf op haar website.
Kijk voor meer informatie op www.eshuis.nl.