HomeNieuwsBedrijven en personenPET-Power gaat met marktveranderingen mee

PET-Power gaat met marktveranderingen mee

pet-powerVerpakkingsproducent PET-Power uit Etten-Leur gaat met veranderingen in de markt mee. Volgens managing director Marcel Schröder is dat ook nodig, door de groeiende concurrentie is en door de sterke opkomst van private labels met grotere volumes, met beperktere marges tot gevolg. Voor de toekomst streeft PET-Power ernaar te groeien samen met bestaande klanten en markten. In de PET-markt wil PET-Power een toonaangevende speler zijn. Farma, cosmetica en food zijn daarbij de doelmarkten.

Klanten kunnen naast PET-verpakkingen bij PET-Power ook terecht voor sluitingen en decoratie. Volgens Schröder is het strategisch plan gebaseerd op drie pijlers: verdere interne professionalisering, het machineplatform aanpassen op de markt en op termijn mogelijk extra productie op andere locaties.

Verder wordt overwogen om in Oost- of Zuid-Europa een tweede productiesite te starten. Dit moet PET-Power meer continuïteit en kostenvoordelen opleveren. Het bedrijf is ook erg flexibel door een zevendaagse productieweek. Hierdoor kunnen doordeweeks wel eens machines stil blijven staan, om productiepieken op te vangen. Tot de pieken behoren bijvoorbeeld mooie zomers als mensen meer barbecuen en douchen en dan ook meer verpakkingen nodig hebben.

Bron: MD Weekly