HomeNieuwsBeurzen en evenementenPentawards presenteert 100 mooiste verpakkingen van het decennium

Pentawards presenteert 100 mooiste verpakkingen van het decennium

pentawards-2015

‘Lets be creative' vormt de rode draad van de aankomende beurseditie van de ALL4PACK Paris 2016, georganiseerd door Comexposium van 14 t/m 17 november in Parijs. In het kader hiervan verwelkomt de internationale verpakkingsvakbeurs de unieke mondiale Expositie 10/10 gepresenteerd door Pentawards, de internationale wedstrijd voor verpakkingsdesign. Deze overzichtstentoonstelling belicht de allerbeste verpakkingen die de afgelopen 10 jaren zijn beloond door de internationale jury van de Pentawards vanwege hun creativiteit en originaliteit.

emballage-logo-nieuw100 verpakkingen zijn geselecteerd op basis van originaliteit, relevantie, rolmodel en exotisme en worden gedurende vier beursdagen gepresenteerd in 10 verschillende categorieën. Dankzij dit unieke evenement wordt aan professionals een globaal overzicht gepresenteerd van de beste en meest creatieve oplossingen van de afgelopen 10 jaren.

“Wij zijn uiterst tevreden met de keuze van de Pentawards om deze unieke presentatie te laten plaatsvinden tijdens de ALL4PACK Paris. De Expositie 10/10 sluit nauw aan met onze strategie om evenementen tijdens de vakbeurs te organiseren en daarmee toegevoegde waarde te creëren voor alle beursbezoekers”, aldus beursmanager Véronique Sestrières.

Jean Jacques en Brigitte Evrard, oprichters van de Pentawards, voegen toe: “Onze collectie bestaat uit honderden opmerkelijke verpakkingen die tien wedstrijdjaren van de Pentawards vertegenwoordigen. Vaak betreft het baanbrekende innovaties met opmerkelijke creativiteit en originaliteit op het gebied van inhoud, grafisch design, materiaalgebruik of andere onverwachte ontwikkelingen in deze sector. Gedurende het laatste decennium hebben met name vier landen naam gemaakt op het gebied van packaging design: Verenigd Koninkrijk, Japan, U.S.A. en Frankrijk. Tevens gaat er aandacht uit naar andere landen zoals Rusland, Griekenland, Taiwan, Zuid-Korea en Argentinië. Landen waar marketing (nog) een minder belangrijke rol speelt (met name Oost-Europese landen) kennen grotere creatieve vrijheid en zijn vaak innovatiever dan gevestigde markten. De snel groeiende creatieve invloed van China, waaronder het luxesegment waarin Frankrijk altijd heeft gedomineerd, is indrukwekkend.”

De 100 geselecteerde ontwerpen voor deze expositie zijn afkomstig uit 26 verschillende landen, zoals Japan, Australië, Griekenland, U.S.A. en eveneens uit andere onverwachte landen zoals Kazachstan, Colombia of Thailand. “Om een breed publiek te bereiken telt de expositie vele verschillende categorieën en een groot aantal landen, want innovatie is vaak te vinden waar we het juist niet verwachten”, onderstrepen de oprichters.

Voor een helder overzicht van de expositie zijn de verpakkingen ingedeeld in 10 categorieën: Soft drinks – Bier – Parfums & Cosmetica – Voedingsmiddelen – Bronwater – Culinaire Specialiteiten – Wijn – Gedistilleerd – Doe-het-zelf en Onderhoudsproducten – Cadeauverpakkingen.

Kijk voor meer informatie op www.all4pack.com.