Pentawards Live ontpopt zich tot packaging design event van 2019

De eerste editie van Pentawards Live is op woensdag 13 februari succesvol verlopen, dat laat organisator Easyfairs Nederland weten. In de Passenger Terminal in Amsterdam vond deze wereldwijde primeur plaats voor de verpakkings-, design- en brand community. Met de komst van 400 spot-on bezoekers uit 24 verschillende landen ontpopte Pentawards Live zich tot het internationale packaging design event van 2019.

De eerste wereldwijde editie van het nieuwe packaging design event Pentawards Live, georganiseerd door het beursteam van Packaging Innovations, was gezien de vele positieve reacties een daverend succes. “Het was een hele mooie uitdaging om deze wereldwijde packaging design show in Amsterdam van start te laten gaan. De uitdaging zat hem vooral in het neerzetten van een inspirerend event dat de focus legt op kwaliteit en dialoog. Met de eerste editie van Pentawards Live hebben wij onze (inter)nationale verpakkingsexperts en design agencies het intieme podium gegeven dat hen past”, zegt Irma de Hoon, Group Event Director van Easyfairs.

Het was volgens de organisatoren de perfecte setting afgelopen woensdag in Amsterdam. Het zonnige weer, de exclusieve aankleding, de inspirerende conferenties en de experts uit de design- en verpakkingsindustrie zorgden voor een fenomenale setting in het karakteristieke glazen bolwerk Passenger Terminal Amsterdam. De drie pijlers die vooraf aangekondigd waren (‘connect’, ‘inspire’ en ‘learn’) kwamen volgens bezoekers volop terug tijdens Pentawards Live 2019.

Het event bestond uit drie onderdelen op drie verschillende verdiepingen: Innovation Expo, Pentawards Winners’ Exhibit en Pentawards Conference. De interactie tussen design agencies en verpakkingsexperts met brand owners, designers en verpakkingsprofessionals vond plaats bij de Innovation Expo. Een exclusieve setting waar ook inspirerende kennissessies plaatsvonden vanuit een selecte groep experts over hot-topics uit de design- en verpakkingsindustrie.

Internationale designgoeroes betraden het podium bij de Pentawards Conference. Een voor Nederlandse begrippen uniek conferentieprogramma dat volledig bestond uit grootheden binnen de packaging design industrie: Mauro Porcini (SVP & Chief Design Officer bij PepsiCo), Denise Siebert (Vice President Design bij Global Kellogg Company), Kevin Marshall (Creative Director Of Design, Packaging & Content bij Microsoft), Ann Chen (Design & Visual Identity Leader bij Johnnie Walker/Diageo) en Tatiana Ryfer (Branding & Visual Identity Global Manager bij Carrefour). Een selecte groep van 150 internationale bezoekers had de eer om hierbij aanwezig te zijn.

www.pentawardslive.nl

DELEN