De eerste editie van Pentawards Live trok gisteren meer dan 28 nationaliteiten uit 24 verschillende landen naar Amsterdam. Bezoekers, sprekers en exposanten uit onder andere Australië, Canada, China, Singapore, Mexico, Brazilië en de Verenigde Staten pakten hun koffers in om naar de hoofdstad van Nederland te reizen voor Pentawards Live.

Pentawards Conference

Een belangrijk onderdeel van Pentawards Live was de Pentawards Conference. Dit exclusieve conferentieprogramma bestond uit sessies van internationale topsprekers van PesiCo, Carrefour, Microsoft, Kellogg’s en Diageo en ging in op de kansen en uitdagingen op het gebied van verpakkingsdesign.

Interactive Theatre

In het Interactive Theatre werden ‘best practices' gedeeld door vertegenwoordigers van onder andere DesignBridge Amsterdam, Endangered Species, VBAT Group, PROUDdesign en tijdens een paneldiscussie begeleidt door UPM Raflatac.

Innovation Expo

Een Innovation Expo vertegenwoordigde designbureau's, specialisten in materiaalsoorten, technologische vernieuwers en andere spraakmakers in verpakkingen. Bovendien was er natuurlijk een tentoonstelling van de Pentawards winnende verpakkingsdesigns.

Toonaangevende merken

“Amsterdam mocht zich op 13 februari internationale design hoofdstad noemen. Tijdens Pentawards Live kreeg het publiek een uniek inzicht in de mogelijkheden van verpakkingsdesign, toegelicht vanuit het perspectief van ’s werelds meest toonaangevende merken. We zijn ontzettend trots dat Nederland de eer heeft gekregen om deze wereldwijde packaging design show in Amsterdam van start te laten gaan”, blikt Irma de Hoon, Group Event Director van organisator Easyfairs, terug.

www.pentawardslive.nl