HomeNieuwsBedrijven en personenParticipatiemaatschappij Wadinko neemt belang in drukkerij Eshuis

Participatiemaatschappij Wadinko neemt belang in drukkerij Eshuis

Participatiemaatschappij Wadinko heeft een belang genomen in Drukkerij Eshuis in Dalfsen. Samen met algemeen directeur Peter Overbeek neemt Wadinko de aandelen over van de familie Eshuis.

Het in Dalfsen gevestigde Eshuis is gespecialiseerd in het klantspecifiek bedrukken en nabewerken van zelfklevende etiketten, flexibele verpakkingen, sachetfolies, wrap-around-labels, krimpsleeves en kaasetiketten. Dat doet Eshuis voor food en non-food opdrachtgevers als Heineken, Grolsch, Beaphar, Go Tan, Wijzonol, Swedish Match Lighters en Coca-Cola. Volgens Peter Overbeek zijn er interessante trends op te tekenen in de door Eshuis bediende markten.

Operational Excellence

“Allereerst zien we de vraag naar flexibele verpakkingen toenemen. Verder geldt dat bijvoorbeeld food-etiketten door nieuwe wet- en regelgeving steeds meer informatie moeten bevatten. Ook nemen de productvariaties bij onze opdrachtgevers toe, met als gevolg afnemende volumes. Technisch en innovatief als wij zijn, liggen daar natuurlijk prachtige nieuwe kansen en mogelijkheden voor ons. Wat daarbij in ons voordeel werkt is dat Eshuis de afgelopen jaren veel bekendheid heeft gekregen door onze gepersonaliseerde wrap-around-labels en zogenaamde bow-labels voor Coca Cola.”

“Dat heeft onze goede reputatie van een in meerdere productietechnieken gespecialiseerde kwaliteitsleverancier een stevige boost gegeven. Maar we willen meer. Om een voorbeeld te geven, nu al voeren we voor een aantal opdrachtgevers het voorraadbeheer. Die tak van sport willen we uitbreiden om zo te komen tot Operational Excellence. Net zo willen we online aan de weg gaan timmeren. Met de deelname door Wadinko kunnen we onze plannen nu versneld uitrollen, daarbij volop gebruik maken van de netwerken en de managementondersteuning van Wadinko.”

Goede naam en faam

“Eshuis is een stabiel en winstgevend bedrijf. Bovendien geniet Eshuis goede naam en faam in de markt”, aldus Astrid Kempers, Investment Managerbij Wadinko. “Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig om het bedrijf verder uit te bouwen, onder andere door beter en sneller in te spelen op een veranderende vraag uit die markt.”

“Met de deelname doorWadinko kan Eshuis daar nu heel gericht op investeren, zowel in mensen als materieel. Uiteraard hebben we zoals altijd ook het werkgelegenheidsaspect mee laten spelen bij ons participatiebesluit. Al met al verwachten wij een structurele bijdrage te kunnen leveren aan de positieve ontwikkeling van Eshuis. We zien de toekomstige samenwerking met veel vertrouwen tegemoet.”

www.eshuis.nl