HomeNieuwsBeurzen en evenementenPackaging Innovations Utrecht maakt thema’s en eerste sprekers bekend

Packaging Innovations Utrecht maakt thema’s en eerste sprekers bekend

Packaging Innovations, het marketing & design event over verpakkingsontwerp en display, pakt in het vernieuwde concept op 10, 11 en 12 april uit met zes (inter)nationale conferenties. Het doel van de show is dat de bezoeker rijker aan kennis, met een groter netwerk en vol inspiratie huiswaarts keert om zijn of haar nieuwe verpakking succesvol in de markt te zetten.

Traditiegetrouw is het conferentieprogramma een resultaat van een uitgebreide samenwerking met contentpartners om de laatste inzichten binnen de belangrijke verpakkingsthema’s te kunnen bieden. Deze thema’s zijn dit jaar: award winning packaging design in samenwerking met de Pentawards, connecting with smart packaging, consumenten trends naar 2020 en de verduurzamen van de personal en home care markt.

Succesvol verpakkingsdesign door Heineken, Nestlé en Kwantum

Deze editie zijn de Pentawards, wereldwijd de meest prestigieuze onderscheiding voor innovatief verpakkingsdesign en BNO NEXTpack, de partners als het gaat over de trends voor succesvol en professioneel verpakkingsdesign. Voor de Pentawards conference zijn de eerste drie sprekers bekend.

Mark van Iterson, Director Global Heineken Design is de eerste spreker. Heineken won dit jaar de Brand Of The Year Pentaward en schaarde zich daarmee in een noemenswaardig rijtje van eerdere winnaars als Coca-Cola, Veuve Clicquot, Absolute Vodka, Milka en Johnnie Walker. Spreker nummer twee is afkomstig van Taxi Studio uit het Verenigd Koninkrijk, die onder andere voor Carlsberg, Minute Maid, Nestlé en Nestea werken. De derde sprekers is Studio Kluif. In 2017 was Studio Kluif met maar liefst vijf awards, waaronder een Kwantum case, de grootste Nederlandse winnaar van de Pentawards.

Nieuwe generatie shoppers verleiden

Wat inspireert en verleidt millennials en gen Z in hun beslissingsprocessen op de winkelvloer? In twee uur tijd vertellen onder andere Jan-Willem Bruggenwirth (De Creatieve Directie), Arco Bregman (YoungWorks) en Martin de Munnik (Neurensics) over actuele trends en ontwikkelingen voor succesvolle verpakkingen op de winkelvloer richting 2020.

Marcel J.Q. Keuenhof, European Packaging manager bij Wessanen, gaat in op de kansen en uitdagingen voor de steeds maar groeiende mix aan verpakkingsvariëteiten voor de diverse gebruiksmomenten en verkoopkanalen van een duurzaam merk.

Packaging Innovations

Nieuwe materialen of technieken voor verpakkingen, redesign, creativiteit, displays of instore activatie, het zijn allemaal krachtige tools om de doelstellingen van een merk te realiseren. Het exclusieve event Packaging Innovations brengt al jaren leveranciers, innovatiepartners en beslissingsnemers over vorm en functie van verpakkingen samen om ideeën te delen en zaken te doen.

Internationale topsprekers, partners voor verpakkingsinnovaties en inspiratie in een exclusieve setting maken Packaging Innovations wat het is, namelijk het marketing & design event over de toekomst in packaging & display. Dit event is uitsluitend toegankelijk voor business professionals. Packaging Innovations wordt op 10, 11 en 12 april 2018 gelijktijdig gehouden met verpakkingsvakbeurs Empack in Jaarbeurs Utrecht.

Kijk voor meer informatie op www.packaging-innovations.nl.