Home Nieuws Beurzen en evenementen Packaging Innovations gaat door deze week in Amsterdam

Packaging Innovations gaat door deze week in Amsterdam

Hoe zorg je ervoor dat jouw verpakking over de toonbank vliegt? Op 17 en 18 november 2021 leer je van de experts uit de industrie hoe je inspeelt op het consumentengedrag, de vraag naar duurzame verpakkingsalternatieven en hoe je jouw merkherkenning versterkt. Prikkel jouw creatieve brein en registreer je nu gratis.

Duurzaamheid, design, innovatie en merkidentiteit centraal

We staan aan de vooravond van een nieuwe editie van Packaging Innovations. Een editie waar met veel aandacht naar wordt gekeken. Het hoogwaardige kennisprogramma, waar het event altijd om bekend staat, puilt op 17 november letterlijk uit. Aan sprekers geen gebrek, waarbij vrijwel alle painpoints, trends en ontwikkelingen in de markt op woensdag 17 november al aan bod komen.

Business, people, planet

De aftrap van een nieuwe editie kent het thema ‘Business, People, Planet’ en wordt mede mogelijk gemaakt door Mezzo. Als moderator Rijk van Korlaar laat hij zich verrassen door Generous Minds, Pieter Pot en Philips. “Ik luister graag naar de verschillende verhalen die in de drie sessies aan bod komen. Wetende dat er door voortschrijdend inzicht morgen de logische routes van vandaag, onlogische routes kunnen worden”, aldus Van Korlaar. Rustig wakker worden is niet mogelijk tijdens de sessie ‘Lullen & Poetsen: innovation and design for sustainable packaging’ van Generous Minds. Pieter Pot gaat vervolgens in op een nieuw circulair verpakkingsmodel en Philips neemt je mee in ‘the journey to (more) sustainable packaging’.

Beïnvloed consumentengedrag met out of the box design thinking

FONK media heeft zich voor het derde editie op rij verbonden aan Packaging Innovations en presenteert op 17 november bij Taets Amsterdam een sprekersprogramma waarin out of the box denken, sustainability en in het verlengde daarvan commercieel succes centraal staan. FONK's hoofdredacteur Nicolette Hulsebos zal deze middag hosten, maar wordt hierin bijgestaan door de experts van D8 (Graham Sturt), Holie (Valentijn van Santvoort), Gardeners (Maira Evers) en Chris Out. Profiteer van de take-aways die worden meegegeven om het consumentenbedrag te beïnvloeden.

Hoe ziet de ‘shopper’ er in 2025 uit?

ISMI, het grootste business-to-shopper platform, strijkt neer met het event Shopper Marketing Update Live! neer in Taets. Onder het thema ‘Shopper 2025’ zal moderator Jurgen Mohr van Brompton Road specialisten vanuit verschillende invalshoeken op het podium verwelkomen. Andy Austin (The Industrious) gaat in op ‘creative use of new technologies to influence shopper behaviour’, Dirk van Eunen van Kega gaat in op de digitale transitie op de beursvloer. Co-founder van GetEase, Ilona van Wegen (ex-Google en ex-Heineken) neemt je vervolgens mee in de wereld van Google en Martin de Munnik (Neurensics) geeft je vanuit neuromarketing optiek inkijk in het effect van een verpakking op de prijs.

Guru's uit de industrie op het podium

Van duurzaamheid tot neuromarketing, en van materialen tot design. Diverse experts nemen jou tijdens interactieve kennissessies mee in de trends en ontwikkelingen binnen de verpakkingsindustrie. Het programma wordt gaandeweg verder concreet gemaakt en bestaat uit namen zoals Philips, Colgate, Diageo, Unravel Research en Chris Out.

Pentawards: turning challenges into opportunities

Pentawards keert terug! De internationale packaging design awardshow strijkt tijdens Packaging Innovations neer in Taets met een expositie en (inter)nationaal conferentieprogramma. “The Pentawards Conference will be the place where design, brand and technology collides”, aldus Adam Ryan, Head of Pentawards. De expositie is beide dagen te bezoeken. Het hoogwaardige conferentieprogramma vindt plaats op donderdag 18 november.

Neuromarketing: expert sessie en live onderzoek

Uiterlijk en functionaliteit zijn van essentieel belang bij verpakkingen. Maar hoe zorg je ervoor dat je met jouw verpakkingsdesign en materiaalkeuze opvalt in het schap? Van den Nieuwenhuizen licht toe: “Trends en ontwikkelingen volgen elkaar in het retaillandschap in rap tempo op. De eerste indruk van de consument is cruciaal, zeker omdat consumenten steeds makkelijker op een ander merk overstappen. Wij zijn erg benieuwd hoe onze community, die vanzelfsprekend al kijk heeft op de ultieme verpakking, denkt over de ideale verpakking. Wij zijn dan ook erg blij met het feit dat we dit jaar tijdens het event op 17 en 18 november live onderzoek gaan doen en waarvan de deelnemers als eerste de resultaten van mogen ontvangen na afloop van de beurs.

Schrijf je in