Mitra is een van de grootste drankspeciaalzaken van Nederland. Het bedrijf werkt al ruim vijftien jaar samen met Paardekooper voor haar verpakkingen. Speciaal voor de feestdagen lanceren de twee bedrijven ook dit jaar weer een bijzondere verpakking. Dit keer in de vorm van een Adventkrat.
Sinds het begin van de samenwerking is Yuri Huisman namens Paardekooper het vertrouwde aanspreekpunt voor Mitra. “We hebben samen al zoveel succesvolle verpakkingen gemaakt”, vertelt Marco Philipsen, Algemeen Directeur van Mitra. “Bij Mitra doen we het graag anders dan de rest en dan ben je bij Paardekooper aan het juiste adres. Ze volgen de wereldwijde trends in de markt en ze weten precies wat er te krijgen is op het gebied van verpakkingen. En als het er nog niet is, dan maken ze het zelf wel. Ze denken in mogelijkheden, daar houd ik van. Ik kan oprecht zeggen dat Paardekooper één van onze beste leveranciers is.”
“Het idee voor een adventverpakking lag al enige tijd op de plank”, vertelt Yuri Huisman. “We hebben het idee een keer meegenomen in één van onze WrappIDup inspiratiesessies, die we twee keer per jaar voor Mitra organiseren. De adventkalender is in Amerika al jaren hot and happening en komt in allerlei varianten voor. We hebben de verpakking op het juiste moment gelanceerd, want de adventkalender heeft nu ook ons land veroverd. En dit geldt zeker voor de Mitra Adventkrat, want het concept is een succes.”
“Wat chocola kan, kan bier ook”, vertelt Marco Philipsen. “Vanuit die gedachte zijn we met het idee aan de slag gegaan. Dit past bij ons bedrijf, want we schromen niet om buiten de gebaande paden te denken. Niet dat er iets mis is met een kant-en-klare verpakking, zeker niet, maar bij Mitra schenken we de klant graag meer. We maken van het inpakken altijd een bijzonder moment. We nemen bijvoorbeeld ook mandjes en zinkwerk bij Paardekooper af, die we in combinatie met krimpfolie en decoraties omtoveren tot een unieke geschenkverpakking.”
“We hadden in de eerste instantie gedacht aan een soort omdoos voor over een krat bier, maar dan kom je niet uit in verband met de afwijkende maten van de speciaalbieren. Paardekooper heeft dit project super goed opgepakt.” Yuri Huisman: “We hebben diverse mock-ups gemaakt, zodat we het structurele ontwerp goed konden testen en beoordelen, onder andere gelet op stevigheid, gebruiksgemak en uitstraling. Het artwork is afkomstig van Mitra zelf. Uiteindelijk is het een complete doos geworden met 24 uitgestanste vakjes. De dozen worden plano geleverd en zijn eenvoudig op te zetten.”
Marco Philipsen vervolgt: “Onze klanten kunnen samen met de medewerkers zelf een spannende Adventkrat samenstellen, vooral om een dierbare te verrassen, maar er kan ook met gemak gekozen worden uit drie standaard verpakkingen: Adventkrat Pils, Adventkrat Pils-Speciaalbier en Adventkrat Speciaalbier. Op deze manier kunnen we het concept aanbieden in drie verschillende prijsklassen. De doos wordt ontzettend goed ontvangen door onze medewerkers en klanten. Het is een groot succes en we kunnen niet wachten met aftellen tot het nieuwe jaar. Niet alleen omdat elke dag vergezeld wordt door een lekker biertje, maar ook omdat we dan alweer kunnen nadenken over de volgende verrassing.”
Kijk voor meer informatie op www.paardekooper.nl.