De producten van Appelsientje, Alpro en Healthy People: ze moeten allemaal verpakt worden. Liefst in lichtgewicht, mooi bedrukt en gemakkelijk vast te houden. En daar komt Tetra Pak om de hoek kijken. Weinig Nederlanders die het bedrijf kennen en toch vind je hun producten in bijna elke koelkast in Nederland. “Onderscheiden op het schap middels verpakkingen is van wezenlijk belang voor fabrikanten en retailers, want 70% van de aankoopbeslissingen worden op het laatste moment gemaakt en kunnen dus worden beïnvloed”, zo zei Joost Bakx, marketing-directeur van Tetra Pak Benelux, onlangs in het programma Zaken Doen Met van BNR Nieuwsradio.
Verpakkingen veranderen volgens hem niet alleen van vorm, ook de functionaliteit verbetert. “Het gaat niet alleen om het verleiden van de consument, maar ook om het vergroten van het gemak in het gebruik. Denk hierbij aan stapelbaarheid, maar bijvoorbeeld ook aan het gemak bij het schenken. Daarnaast hebben we te maken met vergrijzing van de samenleving en ouderen hebben over het algemeen meer moeite met het openen van een verpakking. Gemak speelt bij de ontwikkeling van nieuwe verpakkingen dus een buitengewoon belangrijke rol”, legde Joost Bakx uit in het interview met BNR Nieuwsradio.
Kijk voor meer informatie op www.tetrapak.nl of klik hier voor het interview met Joost Bakx.
Bron: BNR Nieuwsradio
Foto: Suzanne Streefland