De Storopack ondernemingsgroep heeft in de eerste helft van 2012 een omzetgroei van 4,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar genoteerd. Het resultaat ligt in deze periode ook boven de begroting en boven het voorgaande jaar. Het aanbod van diensten op het gebied van flexibele en op maat gemaakte beschermende verpakkingen, alsmede het aanbod van technische vormdelen wordt steeds verder ontwikkeld. De innovatiestrategie en de alomvattende adviserende aanpak van Storopack, hebben zich in een omgeving van wispelturige marktbehoeften bewezen als basis voor succes.
In 2011 lag de geconsolideerde omzet bij 320,2 miljoen euro. Dit betekent een stijging van 5,8 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Het resultaat was iets lager dan het niveau van het voorgaande jaar. De reden hiervoor is de forse stijging van grondstof-, energie- en transportkosten. Het aantal werknemers lag bij 2424. De vermindering met 182 medewerkers is voor een groot deel te wijten aan de productiviteitsstijging in de Chinese fabrieken.
Tot de succesvolle, nieuwe introducties op het gebied van flexibele beschermende verpakkingen, behoort de verpakkingsfolie Bubble Film, die klanten in staat stelt om luchtkussenfolie ter plekke te produceren. Op het gebied van op maat gemaakte beschermende verpakkingen en technische vormdelen, komt de omzetstijging tot stand door geavanceerde, op maat gemaakte oplossingen voor de klant. Bijvoorbeeld door producten, die de isolerende eigenschappen van het materiaal in hun voordeel gebruiken, zoals een pallet-shipper voor thermotransport of isolatie voor woonruimteventilatie met warmteterugwinning.
Ook geografisch gezien opent Storopack nieuwe markten. Aan het begin van het jaar werd een vestiging in Sao Paolo, Brazilië, geopend.
Hermann Reichenecker (beherende vennoot) ziet in de stijgende kosten van grondstoffen en energie, zowel een uitdaging als een kans. Door voortdurend te investeren in energiebesparende productietechnologieën en het ontwerp van producten, heeft Storopack al een concurrentievoordeel wat betreft de kosten van energie- en materiaalgebruik. Dit wil het bedrijf verder uitbreiden.
Kijk voor meer informatie op www.storopack.be of stuur een e-mail naar info@storopack.be.