HomeNieuwsO-I zet Belgische jeneverklassiekers sterker op de kaart

O-I zet Belgische jeneverklassiekers sterker op de kaart

o-i-fles

De producent van glasverpakkingen O-I heeft meegewerkt aan de rebranding van drie A-merken van Bruggeman, producent en distributeur van sterke dranken en Belgisch marktleider in het jeneversegment. De merken Peterman, Smeets en Hertekamp zijn hierin de Belgische klassiekers. Met de herpositionering en de nieuwe glasverpakkingen wil Bruggeman ook de jongere consument aanspreken.

o-i-logo-2014Patrick Waegemakers, Segment Manager beer, spirits and wine packaging zegt: “We vertaalden de specifieke eigenschappen en waarden van elk merk naar het design van hun fles. In lijn met de huidige trends kregen de flessen ook een cleanere, premium look om zo nog meer op te vallen op het winkelschap.”

Jenever heeft een pure en authentieke smaak, maar is onvoldoende gekend bij de jongere generaties. Om deze doelgroep nog gerichter te kunnen benaderen, analyseerde Bruggeman, samen met zijn jarenlange partner O-I, de waarden en karakteristieken van elk merk.

Grégory Maurissen, Brand Manager bij Bruggeman: “O-I levert steeds weer opnieuw designs op die perfect beantwoorden aan onze verwachtingen, onze waarden en productienormen. Dankzij hun expertise in het ontwerp en de productie van glasverpakkingen en hun marktkennis zijn Peterman, Smeets en Hertekamp volledig afgestemd op hun beoogde doelgroepen.”

Peterman verleidt twintigers met nieuwe smaken

O-I ontwierp recent het nieuwe design van de 0,7l fles van de Peterman jenever. De retrolook met zijn moderne kantje werd nu ook doorgevoerd voor de 6 vruchtenjenevers waarmee het assortiment werd uitgebreid. Black Cherry Pepper, Bright Berries, Conic Cuberdon, Lucky Lemon, Mystic Mint, Spicy Lips en Vivid Violet zijn allen verkrijgbaar in 0,7l en liggen door hun ranke design beter in de hand. Met hun opvallende kleur en speels karakter zijn ze voornamelijk gericht op twintigers die willen kennismaken met de smaak van jenever. Deze smaken zijn dan ook erg geschikt om te gebruiken in cocktails.

Hertekamp, stoer merk voor hippe dertigers

Onder het merk Hertekamp zet Bruggeman twee producten in de markt. De Hertekamp jenever heeft een iets vollere smaak dan Peterman en richt zich eerder op dertigers die reeds ervaring hebben met jenever. Daarnaast lanceerde Hertekamp onlangs de HTK Gin om in te spelen op de huidige trend en zo een nog breder publiek aan te spreken. O-I ontwierp een fles die voor beide dranken gebruikt wordt om de link met het merk te bewaren. De 0,7l fles kreeg een stoerder en modern karakter door de vormgeving van de schouder van de flessen strakker en scherper te maken. Binnen het HTK assortiment bevat het etiket van de HTK gin groene, jong ogende details, terwijl het etiket van de HTK jenever de typische witte en zwarte accenten behoudt.

Smeets, voor de échte jeneverliefhebber

Smeets is een uitzonderlijke jenever die wat betreft smaak overeenkomsten kent met whisky en spreekt hierdoor de meer mature jeneverconsument aan. Deze Hasseltse jenever is bovendien als merk beschermd door Europa. In het nieuwe design werd daarom de herkenbare “Smeetsvorm” behouden om dit authentieke karakter tot uiting te brengen. De fles kreeg een eenvoudiger en gestroomlijnder design en de embossing (het reliëf) werd gereduceerd. Dit geeft de fles een hedendaags uiterlijk, waarbij het originele karakter bewaard bleef.

Binnen het Smeets assortiment kregen de drie varianten, Smeets Extra Hasselt Graanjenever, Smeets Hasselt Graanjenever en Smeets Milde Hasselt Graanjenever dezelfde look om zich zo nog duidelijker te positioneren op het winkelschap.

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.