HomeNieuwsO-I trapt WK af met voetbalfles

O-I trapt WK af met voetbalfles

o-i-wk-2

Naar aanleiding van het WK Voetbal in Zuid-Afrika lanceert O-I, wereldleider in glasverpakkingen, een wijnfles waarin de vorm van een voetbal is verwerkt. Het Franse wijnhuis Château de l’Orangerie brengt alvast een speciale ‘Trophée d’Or' op de markt in de unieke fles. Ook na het WK blijft de voetbalfles opgenomen in het standaardassortiment van O-I.

O-I-logoDe 75cl voetbalfles is een eigen ontwerp van glasverpakkingsproducent O-I en bestaat in twee versies: een in wit glas en een in groen glas. Ter hoogte van de schouders krijgt de fles de vorm van een voetbal, inclusief een in reliëf aangebracht honingraatmotief. Met deze vorm spreekt de fles meteen tot de verbeelding van voetbalfans.

o-i-wk-1Na een ontmoeting met het Franse team van O-I, was de Franse wijnbouwer van het Château de l’Orangerie Jean-Christophe Icard, die geregeld speciale cuvées lanceert rond grote evenementen, in elk geval onder de indruk. “Toen ik de fles zag, legde ik meteen de link met het belangrijkste sportevenement van deze zomer: het WK Voetbal. De beslissing om een speciale cuvée op de markt te brengen die de voetbalfans zou aanspreken, was snel gemaakt.”

De wijnbouwer-handelaar van het Château de l’Orangerie, gelegen in de Bordeauxstreek, ging daarom op zoek naar een wijn die zou passen bij het aparte design van de fles. “Het uitgangspunt was de innovatieve verpakking, dus moest de wijn daar bij aansluiten. Daarom opteerden we voor twee producten van een bijzondere kwaliteit.” De twee wijnen van de Trophée d’Or zijn een rode Bordeaux, die in Parijs een ‘médaille d’or’ kreeg, en een  rosé uit de Côtes-de-Gascogne.

De ongeveer 110.000 flessen worden door retailer Lidl op de markt gebracht.

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.