Mast-Jägermeister introduceerde in het najaar van 2016 wereldwijd het nieuwe verscherpte profiel van zijn product. In samenwerking met O-I, 's werelds grootste producent van glasverpakkingen, kregen alle flessen uit het assortiment van de 0,02 tot de 1,75 liter fles, een nieuwe look. “Met het nieuwe ontwerp willen we de kernwaarden van ons merkbeeld verder aanscherpen en onze relatie met vakmanschap en kwaliteit benadrukken”, zegt Henning Madea, verantwoordelijke voor de ontwikkeling van het portfolio en innovatie bij Jägermeister.
Jägermeister koos O-I als partner voor het herontwerpproces, van de ontwikkeling tot de productie van alle flesformaten. Beide bedrijven werken al meer dan twintig jaar op basis van onderling vertrouwen succesvol samen. Ook O-I's hoogstaande technische apparatuur voor het produceren van vierkante flessen was een doorslaggevende factor.
Het hert is nog steeds het centrale symbool voor Jägermeister, net als het vertrouwde corporate design en de typerende fles. Om de fles nog opvallender en mannelijker te maken, werd de ‘schouder; van de fles lichtjes verhoogd. Verder kreeg de fles ook een hoekiger design en werd de flessenhals verlengd. De diepere embossing op de zijkant van de fles weerspiegelt Jägermeisters vakmanschap. Ook de sluiting van de fles werd vernieuwd, en heeft nu een hoogwaardige uitstraling: naast het oranje kleuraccent bevat de sluiting de handtekening van Curt Mast, de uitvinder van Jägermeister.
Tot slot werd ook het etiket in een nieuw jasje gestoken. Het iconische hert ziet er dankzij het prominentere gewei volwassener uit. Het staat nu voor een groene in plaats van bruine achtergrond; waarbij de groene kleur verwijst naar de natuurlijke oorsprong van het hert: het bos. Ook het opschrift oogt anders: de belettering van ‘Jägermeister' is niet alleen meer geaccentueerd, ook het getal 56 eronder is nieuw. Dit getal verwijst naar het beproefde recept van de kruidenlikeur met 56 zorgvuldig geselecteerde kruiden. De oranje balk helemaal onderaan vermeldt in gestileerde letters ‘kruidenlikeur'.
Deze nieuwe fles benadrukt de hoogstaande kwaliteit en kracht van het merk Jägermeister. De aanpassing van de hele uitstraling van de fles aan het nieuwe imago en de bijhorende waarden ondersteunt de premium positionering in de retailmarkt.
“We zijn erg tevreden met de uiterst professionele en klantgerichte samenwerking met O-I”, zegt Carsten Doliwa, Head of Purchase and Material Economy bij Mast-Jägermeister SE. “We zijn vooral onder de indruk van de vele mogelijkheden en het uitgebreide portofolio van O-I: dit omvat klantgerichtheid, flexibiliteit, herontwikkeling, en zowel grote als kleine projecten voor glasverpakkingen. Daarnaast kunnen we rekenen op een hoge glaskwaliteit en op een partner die wereldwijd onze hele productie kan implementeren. Dit is erg belangrijk voor een product dat naar meer dan 117 landen geëxporteerd wordt en internationaal in de top 10 staat van populaire premium likeuren.”
Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.