HomeDossiersDesignO-I ontwerpt eigentijdse en opvallende glasverpakkingen

O-I ontwerpt eigentijdse en opvallende glasverpakkingen

O-I, producent van glasverpakkingen, ontwierp recent een nieuwe fles voor drie merken van Bruggeman, distilleerder en distributeur van sterke dranken en leider in het brandysegment. De nieuwe look benadrukt het premium karakter van Dujardin Vieux, bestemd voor de Nederlandse markt en van Domaine de Bressac en Domaine du Vieux Couvent, toonaangevende merken in België. De nieuwe flessen zijn nu al beschikbaar.

Bruggeman vergeleek de verschillende brandymerken om te achterhalen op welke manier de nieuwe fles zou opvallen in het schap. Dit leidde tot een aantal specifieke eisen: een fles met een langere hals en bredere schouders, die voor consumenten eenvoudiger en handiger in gebruik is. Met dit in het achterhoofd begon O-I aan het ontwerp van de nieuwe fles. Het resultaat is een opvallende, stevige fles met een slanke hals en een makkelijker te hanteren trapeziumvorm.

Grégory Maurissen, Marketing Director Benelux bij Bruggeman: “Ons bedrijf heeft een lange geschiedenis in kwaliteitsvolle sterke dranken. De nieuwe verpakking moest invulling geven aan dit premiumconcept door een meer moderne en eigentijdse ‘look and feel'. Tegelijkertijd was het belangrijk dat onze merken herkenbaar bleven voor onze klanten. De nieuwe fles weerspiegelt perfect het karakter van onze brandy's en verhoogt de merkherkenbaarheid.”

“In de afgelopen jaren hebben we verschillende van onze sterke dranken gerebrand, met als doel deze te introduceren bij een jonger publiek en tegelijkertijd herkenbaar te blijven voor onze trouwe klanten”, vervolgt Grégory Maurissen. “O-I is al meer dan dertig jaar onze bevoorrechte partner voor de ontwikkeling van nieuwe glasverpakkingen en heeft ons ook nu weer uitstekend geholpen.”

Patrick Waegemakers, Segment Manager Beer, Spirits en Wine Packaging bij O-I Benelux: “Door de jarenlange samenwerking met Bruggeman wisten we precies waar hun behoeften lagen, en konden we de geschiedenis en waarden van het bedrijf vertalen in het design van de fles. De ontwikkeling van deze nieuwe fles heeft onze samenwerking nog meer versterkt.”

Kijk voor meer informatie op www.www.o-i.com.