Om bakmerk Diamant de marktleider te laten blijven in de categorie frituurvet, hebben eigenaar Van Dijk Food Products en ontwerpbureau Mountain Design gezamenlijk de merkstrategie, merkidentiteit en het verpakkingsdesign aangescherpt.
“De visuele uitkomst hiervan is een nieuwe verpakkingsidentiteit met een frisse, krachtige, eigen uitstraling, waarin de diamant de hoofdrol speelt. Niet alleen heeft het logo van Diamant nu daadwerkelijk de vorm van de steen gekregen; de vele schakeringen van de steen komen terug in de verpakking en geven de veelzijdigheid van het merk weer”, vertelt accountmanager Sabine Rutten van Mountain Design.
Zij was namens het bureau verantwoordelijk voor de klus, samen met creatieven Arno Molenaar en Hans van de Bovenkamp. ‘In het verpakkingsdesign is verder de schapimpact, segmentatie en usp-communicatie versterkt. Een verpakkingsidentiteit die een marktleider als Diamant recht doet en de consument het vertrouwen laat behouden in de frituurvetspecialist die Diamant is’, aldus Rutten.
Het ontwerp doet ver weg denken aan het BP-logo. Niet vreemd: beide merken zitten in de olie. Al zijn we zelf momenteel liever van de Diamant.
Bron: Marketing Tribune