De afgelopen jaren heeft de groente- en fruitlobby miljoenen euro’s uitgegeven om kinderen gezonder en verantwoorder te laten snoepen. Tomatenteler Joep Raemakers probeert op zijn eigen manier een steentje bij te dragen. Samen met verpakkingsleverancier Vadrupak creëerde hij een reeks superhelden: de Bikkels.
“Men probeert al geruime tijd snackgroenten in de welbekende shakers te vermarkten. Veel kinderen zijn tot op heden echter nog steeds niet enthousiast te krijgen voor de snoepgroenten, omdat de verpakking er te traditioneel uit blijft zien”, legt de tometenteler uit Venlo uit in een artikel op de website Groentennieuws.nl.
Hij bedacht daarom een nieuw verpakkingsconcept waarin de deksel van de shaker de belangrijkste rol kreeg. Door heet deksel een gezicht te geven, veranderde de shaker in een sprekend figuur: de Bikkel was geboren. “Hoe groot de hype ook wordt, het eten van gezonde bikkelgroenten zal ten alle tijden centraal blijven staan!”
Kijk voor meer informatie op www.vadrupak.nl of klik hier om het volledige artikel te lezen.
Bron: Groentennieuws.nl