HomeNieuwsBeurzen en evenementenNieuw en uniek evenement voor packaging design op Emballage in Parijs

Nieuw en uniek evenement voor packaging design op Emballage in Parijs

emballage-5

Voor het eerst organiseren de internationale verpakkingsvakbeurs EMBALLAGE en THE DIELINE een evenement bestemd voor de nieuwe stroming designers en andere liefhebbers uit de verpakkingsbranche, op 16 en 17 november 2014.

emballage-logo-2014De internationaal gerenommeerde website The Dieline.com, gestart door Andrew Gibbs in 2007, is de grootste internationale website voor packaging design. Het vormt een unieke inspiratiebron voor alle designers en andere marketeers uit de verpakkingsbranche, zowel Frans als internationaal. Dankzij het succes heeft Andrew Gibbs in de U.S.A. een uniek jaarlijks evenement “The Dieline Conference” georganiseerd, welke zeer geliefd is onder de professionals in deze sector.

Op enkele maanden voor aanvang van de internationale vakbeurs EMBALLAGE, die plaatsvindt van 17 t/m 20 november in Paris Nord Villepinte, kondigt de beursorganisator Comexposium een officiële samenwerking met The Dieline aan. Dankzij dit partnership vindt het evenement The Dieline Summit – The Peak of Package Design voor het eerst plaats in Frankrijk.

“Na ons eerste samenwerkingsverband in het kader van de EMBALLAGE 2012, waarbij de winnaars van de Dieline Awards op de beurs werden gepresenteerd, breiden we onze samenwerking dit jaar uit met de ontvangst van Andrew Gibbs en The Dieline Summit in Parijs. Thedieline.com draagt bij aan de doelstelling van de EMBALLAGE 2014: Het belangrijkste internationale vakevenement voor verpakkingsinnovatie organiseren. En deze samenwerking met Andrew – die als jonge en talentvolle Amerikaanse designer een nieuwe kijk op zaken heeft – brengt ons nog dichterbij de laatste markttrends en toekomstige behoeften van klanten voor hun merken”, aldus Ve ronique Sestrieres, Beursmanager EMBALLAGE en MANUTENTION

Dit congres richt zich op toekomstige mogelijkheden voor verpakkingsdesign aan de hand van innovatie en met de aanwezigheid van de marktleiders van de sector. Er wordt gediscussieerd over de problematieken waarmee designers en consumenten momenteel te kampen hebben. De aftrap is op zondagavond met een netwerkavond en op maandag volgt een reeks conferenties en workshops dankzij welke verpakkingsprofessionals uit het EMEA gebied, geïnformeerd worden over het belang van design voor hun merkstrategie en de belangrijke rol van verpakkingsdesign, in het heden en de toekomst.

Andrew Gibbs – oprichter van het evenement in de U.S.A. – brengt moderne designers, gerenommeerde internationale bedrijven, designbureau's en verpakkingsbedrijven bijeen, die hun beste methoden delen, discussiëren over actuele onderwerpen en nadenken over toekomstige designoplossingen voor de consument.

“Toen ik in 2007 startte met The Dieline.com, was het mijn streven om een bron en platform te vormen voor de designindustrie, designprofessionals, marktleiders, studenten en liefhebbers. De samenwerking met de EMBALLAGE maakt het mogelijk om ons nog algemener te ontwikkelen. Op deze manier kunnen wij ons nog beter toeleggen op het steunen, inspireren en informeren van de hele industrie, vandaag en in de toekomst.”

Kijk voor meer informatie op www.all4pack.com.