Home Nieuws Neutral scoort door verpakking en duidelijke positionering

Neutral scoort door verpakking en duidelijke positionering

neutral-klNeutral, dat 15 jaar geleden in Nederland in de productcategorie wasmiddelen werd geïntroduceerd, doet het goed. Het merk blijft groeien en heeft, mede dankzij de verpakking, ongemerkt een stevige positie in 11 productcategorieën ingenomen. En Neutral wil verder groeien. Het merk met huidverzorgingsproducten en wasmiddelproducten in het assortiment breidt daarom het assortiment gestaag uit. Onlangs zijn er vier nieuwe Neutral-producten geïntroduceerd. Het betreft een vloeibare wasmiddelvariant, Neutral Zwart en Donker, een allesreiniger, een anti-roos shampoo en een conditioner.

Volgens de senior Brand managers Floor Hesselmans en Misja Peters van Neutral is verdere groei voor Neutral heel goed mogelijk. Dat komt omdat het merk de kerndoelgroep, mensen met huidproblemen, ziet groeien. Daarnaast groeit ook de groep consumenten die het motto `less is more` aanhangt. Het gaat dan om consumenten die worden aangesproken door het feit dat Neutral een productportfolio heeft zonder onnodige toevoegingen en dus ook geen toevoegingen bevat die het milieu belasten.

Daarnaast wil Neutral ook graag nieuwe doelgroepen aanboren. Om deze aan te spreken is de verpakking onlangs vernieuwd. De oorspronkelijk witte verpakking heeft nu wat extra kleur gekregen door kleurcoderingen op de wasmiddelverpakkingen. Groen staat voor witwasmiddelen, paars voor kleur en zwart voor zwarte of donkere was. Zo kan de consument nu direct zien welk product van Neutral hij of zij nodig heeft.

neutral-2

Bron: Verpakken/MD Weekly