Nestlé gaat een aantal van haar verpakkingen aanpassen, zodat consumenten van alle leeftijden de verpakking zonder problemen kunnen gebruiken. Nestlé gaat voor het aanpassen van haar verpakkingen werken met de methode ‘Inclusive Design' , ontwikkelt door de Universiteit van Cambridge. Met behulp van Inclusive Design wil Nestlé met haar productontwerp voldoen aan de behoeften van verschillende doelgroepen.
Inclusive Design
Het bedrijf kan aan de hand van een aantal gespecialiseerde Inclusive Design tools bepalen hoe de producten makkelijker in gebruik zijn. Nestlé is het eerste voedings bedrijf dat gebruik maakt van deze methode. Sinds 2009 werkt het bedrijf samen met de universiteit van Cambridge. “Nestlé heeft een leidende rol in de ontwikkeling van deze ontwerpfilosofie”, aldus David Wiggins, hoofd verpakking van Nestlé Verenigd Koninkrijk.
Consument in middelpunt
Nestlé wil dat haar producten veilig in gebruik zijn, de instructies eenvoudig te begrijpen zijn en de producten voor zo min mogelijk afval zorgen. Anne Roulin, hoofd Verpakking en Design bij Nestlé: “De consument in het middelpunt van het proces zetten, betekent het creëren van producten en verpakkingen die makkelijk in gebruik zijn ongeacht leeftijd, handicap of fysieke conditie.”
Boost
Nestlé besteedt al veel aandacht aan gebruiksvriendelijke verpakkingen. Zo maakte het bedrijf de fles van het drankje Boost makkelijker om te openen en vast te houden. De doelgroep van het drankje zijn ouderen.
Kijk voor meer informatie op www.nestle.com en/of www.inclusivedesigntoolkit.com.
Bron: VMT (www.vmt.nl)