Naber Plastics beschikt over een eigen productontwikkelingsafdeling. Steeds op zoek naar innovatieve oplossingen voor zowel bestaande als nieuwe producten. In de loop der jaren heeft Naber Plastics al vele (gepatenteerde) productverbeteringen kunnen realiseren.

Voor Plukon en Albert Heijn heeft Naber Plastics een Hot and Cold verpakking ontwikkeld. De klant wilde een impactvolle verpakkingsinnovatie ontwikkelen, welke een echte eyecatcher is op het schap. Vertrekpunt bij het ontwerp was een verpakking bestaand uit twee compartimenten, welke door een verbinding met elkaar worden verbonden.

Een compartiment is bedoeld voor een in de magnetron op te warmen warme maaltijd, het andere compartiment is bedoeld voor een koude salade. De consument dient na aankoop van het product (één verpakking) de compartimenten van elkaar te scheiden. De Hot and Cold verpakking is te verkrijgen bij Albert Heijn en smaakt ook nog eens heerlijk.

“Deze innovatieve verpakking communiceert sterk. Het is een technisch slim design van twee verschillende delen. En een professionele uitwerking van bestaande oplossingscomponenten. Jammer dat er stickers worden toegepast die de recycling kunnen bemoeilijken. Daar zou nog wat aandacht aan moeten worden besteed”, aldus het juryrapport van de NL Packaging Awards.

www.naberplastics.com