HomeDossiersDuurzaamheidNa-Nomi ziet Proteus Smart Display als absolute gamechanger

Na-Nomi ziet Proteus Smart Display als absolute gamechanger

Een display waarmee je tot 85% minder karton gebruikt, je CO2-footprint verlaagt, flinke kostenbesparingen realiseert en de supermarktconsument beter kunt bedienen. Na-Nomi ziet de Proteus Smart Display als een absolute gamechanger. Begin dit jaar brengt Na-Nomi hem voor het eerst in groten getale naar de Nederlandse winkelvloer.

Proteus Smart Display

De Proteus Smart Display is een handige en duurzame kunststof display, die keer op keer kan worden hergebruikt. Hij is bovendien uitgerust met slimme sensoren. Hierdoor kunnen supermarkten de inhoud van hun displays en het effect van de promotieactiviteiten voortaan real-time monitoren.

Traditionele displays: veel kartonafval

Traditionele displays bestaan vrijwel volledig uit karton, eventueel nog aangevuld met enkele houten of plastic onderdelen voor de stevigheid. Omdat de displays maar eenmalig worden gebruikt, wordt dit karton elke keer als afval afgevoerd.

Proteus Smart Display: tot 85% minder kartongebruik

De Proteus Smart Display bestaat uit een kunststof frame, waar je een dunne kartonnen sleeve omheen kunt trekken. Alleen deze sleeve is voor eenmalig gebruik. Het displayframe kun je keer op keer blijven hergebruiken. Hierdoor kunnen producenten en retailers tot 85% aan karton besparen ten opzichte van traditionele displays.

Alsof je een boodschappenkratje opentrekt

Maar er is nog een reden waarom Na-Nomi de Proteus Smart Display beschouwt als de nieuwe standaard in displays: de ingenieuze constructie van het frame. Daardoor is hij stukken makkelijker op te bouwen. Je zou het kunnen vergelijken met de manier waarop je een boodschappenkratje opentrekt.

Nauwe samenwerking tussen Proteus, Na-Nomi, retailers en producenten

Na-Nomi is vanaf het begin af aan nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Proteus Smart Display. In een co-creatietraject van 6 weken zijn, in samenwerking met verschillende producenten en retailers, zo'n 50 versies van de display door de hele logistieke keten gehaald. Daarbij zijn er telkens opnieuw zaken verbeterd om tot de huidige, definitieve versie van de display te komen.

Proteus over de samenwerking met Na-Nomi

“Wat ik enorm aan Na-Nomi waardeer, is dat ze vanuit een totale openheid met je meedenken”, vertelt CEO Bram van Schijndel, CEO van Proteus. “Gedurende het hele traject van co-creatie hebben ze hun eigen belangen opzij gezet, om samen met ons te werken aan een groter gezamenlijk belang: het ontwikkelen en in de markt zetten van een nieuwe standaard op het gebied van displaybouw.”

www.nabuurs.nl