HomeDossiersDuurzaamheidMoonen Packaging organiseert congres BrainPack voor vijfde keer

Moonen Packaging organiseert congres BrainPack voor vijfde keer

Bij nagenoeg ieder bedrijf staat MVO inmiddels op de agenda. Ook de SDG’s zijn vertaald in het merendeel van de MVO jaarverslagen. Er is aandacht voor en de markt vraagt ernaar. Toch doen we niets of in ieder geval niet genoeg. Hoe komt dat?

“Hoe komt het toch dat we weten dat iets anders moet, maar dat het ons toch niet lukt om te veranderen? Gedragsverandering en verduurzamen. Dat staat centraal in de vijfde editie van BrainPack op 4 juni 2020”, aldus Gé Moonen, directeur Moonen Packaging. Brainpack is het tweejaarlijkse duurzaamheidscongres dat door Moonen Packaging wordt georganiseerd. Het evenement gaat niet over verpakkingen, the core business van Moonen Packaging, maar over duurzaamheid in het algemeen.

Voor de vijfde keer wordt Brainpack door Moonen Packaging georganiseerd en gehuisvest. “Wij zijn vijftien jaar geleden begonnen met MVO en duurzaamheid. We zagen in dat we een voorstadium van afval verkochten en voelden – en voelen – ons verantwoordelijk. We zijn daarom begonnen om invloed uit te oefenen op de keten. Bij fabrikanten kijken we naar alternatieve, hernieuwbare grondstoffen en bij klanten proberen we het te verkopen. Soms is een duurzamer alternatief op de factuur immers duurder. Eens in de twee jaar willen we graag buiten onze eigen keten kennis delen en anderen helpen verduurzamen. Dat is het doel van Brainpack 2020”, aldus Moonen.

De organisatie van Brainpack is gestart en de datum geprikt. Op donderdag 4 juni verwelkomt Moonen ongeveer 200 gasten op de nieuwe, duurzame locatie in Weert. Tijdens Brainpack 2020 wordt namelijk tevens de opening van het BREEAM Excellent pand gevierd.

Het onderwerp van deze editie is gedragsverandering. “We willen met Brainpack 2020 echt impact hebben. Dus we gaan inzicht geven in de laatste trends, ontwikkelingen en succesvolle business cases op het gebied van duurzaamheid. Maar we besteden ook aandacht aan gedragsverandering en hoe je dat kunt bevorderen. Na een bezoek aan BrainPack weet een bezoeker precies wat hij of zij per direct kan en moet veranderen.”

Voor Moonen Packaging is 2020 een bijzonder jaar. Het bedrijf verhuist naar een nieuw, innovatief en duurzaam pand. Daarnaast bestaat het bedrijf maar liefst 65 jaar. “Dat wordt allemaal gevierd tijdens de vijfde editie van Brainpack op 4 juni 2020.”

corporate.moonenpackaging.com/brainpack