HomeNieuwsMontapacking doet niet mee aan recessie

Montapacking doet niet mee aan recessie

Montapacking verpakt producten en verzorgt opslag, beheer en verzending voor webwinkels. Al een decenniumlang realiseert het bedrijf jaarlijks een omzetstijging van minimaal 25 procent, ook nu tijdens de crisis. “Het klinkt misschien een beetje stoer, maar aan de recessie doen wij niet mee. We moeten daarvoor wel twee stappen harder lopen en drie stappen creatiever zijn”, zegt Edwin van der Ham, directeur van Montapackaging, in een uitgebreid artikel in het Reformatorisch Dagblad.

De onderneming groeit dus als kool. Anno 2013 bestaat 60 procent van de activiteiten uit verpakken. Dat gebeurt zowel handmatig als machinaal. Een greep uit het klantenbestand: Red Bull, Apple, Microsoft, HEMA, Hans Anders, Silvo, Albert Heijn, Heinz, L’Oréal. Ook verwerkt Montapacking hulpgoederen van de WHO (Wereldgezondheidsorganisatie) en Artsen zonder Grenzen. Edwin van der Ham verwacht dat de komende jaren vooral de foodsector een groeimarkt zal zijn, omdat de consument volgens hem ook verse producten online gaat kopen.

De hoofdvestiging van Montapacking bevindt zich in Gorinchem, nevenvestigingen zijn er in Hedel, Roosendaal en Waspik. Montapacking telt zeventig vaste personeelsleden. Daarnaast beschikt hetover 120 thuiswerkers en soms zo’n 100 ingehuurde krachten. Ook is onder begeleiding een groepje mensen met een beperking in dienst. “Die zie je opbloeien, je geeft hun trots, ze zijn ontzettend enthousiast”, zegt Edwin van der Ham in het artikel in het Reformatorisch Dagblad.

Kijk voor meer informatie op www.montapacking.nl of klik hier om het volledige artikel te lezen.

Bron: Reformatorisch Dagblad
Foto: Anton Dommerholt/Reformatorisch Dagblad