HomeDossiersE-commerceMondi pakt wijsheid uit met onderzoek en rapport over e-commerce

Mondi pakt wijsheid uit met onderzoek en rapport over e-commerce

Mondi, een wereldleider op het gebied van duurzame verpakkingen en papier, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van haar vijfde jaarlijkse e-commercerapport, waarin algemene trends, analyses en klantattitudes ten aanzien van e-commerce worden beschreven en hoe verpakkingen hun hele ervaring beïnvloeden.

Dit jaarlijkse online onderzoek werd uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2023 en omvat de mening van 6.000 consumenten. Het onderzoek en het daaruit voortvloeiende rapport zijn gebaseerd op de wens om e-commercemerken te voorzien van belangrijke informatie over hoe ze het beste kunnen voldoen aan de behoeften van de consument. Dit laatste rapport bevat ook landspecifieke resultaten voor zes grote markten, waaronder Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Polen, Zweden en Turkije.

“We voelden ons genoodzaakt om meer dan alleen verpakkingstrends te delen om licht te werpen op bestedingspatroon, winkelfrequentie, social commerce-gebruik en gedrag gerelateerd aan recycling en hergebruik”, zegt Nedim Nisic, eCommerce-directeur van Mondi Group. “Het resultaat is een schat aan gegevens die nuttig zijn voor elk e-commercebedrijf, niet alleen voor bedrijven die proberen te voldoen aan de verpakkingseisen van consumenten, maar die de hele ervaring willen beïnvloeden. We wilden ook de samenwerking tussen de verpakkingsindustrie, e-commerceplatforms en andere belangrijke belanghebbenden bevorderen om aan de verwachtingen van de consument en aan duurzaamheidsinspanningen te voldoen.”

Opkomende trends en nieuwere inzichten omvatten onder meer wat er generaties lang gebeurt op het gebied van sociale handel, recommerce en duurzaamheidsbewegingen. Over het geheel genomen kijkt het rapport naar vier belangrijke gebieden: het online winkelgedrag van consumenten, de houding ten opzichte van verpakkings- en uitpakervaringen, percepties en gedragingen ten aanzien van recycling en hergebruik, en de toekomst van e-commerceverpakkingen.

www.mondigroup.com