Iedereen die met verpakkingen of recycling bezig is kent de zes R-strategieën: Reduce, Recover, Recycle, Resource, Reuse en Rethink. Lang niet ieder bedrijf of iedere verpakking kan aan alle zes deze factoren voldoen, maar er zijn verpakkingsproducenten die alvast nadenken over de hele keten. Zo ook in het bescheiden Beverwijk, waar je een innovatief Nederlands familiebedrijf vindt dat alles op alles zet om alle R-strategieën in de praktijk te brengen. We nemen je mee naar Moens Mouldings, zo staat te lezen in een artikel op de website van KIDV.
Moens Mouldings begon ooit in Amsterdam in 1935 als handelsfirma en maakt sinds 1960 verpakkingen voor allerhande producten. Al die tijd bleef de familie Moens aan het roer staan. Een echt familiebedrijf dus, met maar liefst 64 jaar ervaring in verpakkingen maken. Maar die geschiedenis blijkt een drang naar innovatie zeker niet in de weg te staan. Sterker nog, bij Moens Mouldings nemen ze die innovatie het liefst zelf in handen. Resultaat: sinds 1995 bouwen ze al hun robots en machines zelf. Als je die door de jaren heen opgebouwde kennis combineert met een feilloos onderbuikgevoel voor evoluties in de markt, en je krijgt een voorloper in innovatieve verpakkingen.