Designbureau Millford kreeg onlangs de vraag van Dr. Van der Hoogom het merk door middel van een nieuwe verpakkingslijn en een nieuw communicatieconcept voor televisie, print en online te herpositioneren. “Ons advies was om terug te gaan naar de oorsprong, droom, visie van het merk en om vooral niet te kijken naar wat andere merken beter kunnen”, legt Millford uit.
Millford: “Wat Dr. van der Hoog uniek maakt, bleek de nuchtere en verfrissende mentaliteit van het merk. Iedere vrouw is anders, heeft andere behoeftes, een andere huid en dat is waar Dr. van der Hoog naar wil luisteren. Ze geloven oprecht in eerlijkheid en transparantie.”
En dat is verfrissend in een categorie die bekend staat om het schetsen van een schoonheidsbeeld wat vaak als onrealistisch wordt gepercipieerd. Des te disruptiever is de positionering van Dr. van der Hoog dan ook. Dit laat Millford terug zien in het verpakkingsdesign. “De veelheid aan kleuren benadrukt de variëteit van probleemoplossende producten en de uniciteit van het individu. Het design oogt zacht, fris en vrouwelijk. De tweedeling in kleuren benadrukt de wederkerigheid: luisteren en oplossingen bieden”, licht Milford toe.
Kijk voor meer informatie op www.millford.nl.