HomeNieuws"Meer zwarte verpakkingen door crisis"

“Meer zwarte verpakkingen door crisis”

The Wall Street Journal schreef onlangs dat veel van deze producten worden verkocht in verpakkingen met een typische crisiskleur: zwart. Je zou van producenten dan misschien verwachten dat ze hun producten verpakken in vrolijke kleuren om een beetje tegenwicht te bieden aan de financieel sombere tijden. Toch is de kleur die geen kleur is helemaal bon ton onder producenten. Bier, shampoo, ijsjes, luchtverfrissers en koffieverpakkingen zijn steeds vaker zwart.

Volgens enkele geciteerde reclamejongens zou zwart associaties oproepen met ‘premium' ofwel luxe. Anheuser-Busch speelt hier in de Verenigde Staten handig op in. Zij verkopen Beck’s Sapphire in een zwarte fles. Voor een prijs die 20 tot 25 procent hoger ligt dan ‘gewoon bier'. De shampoo van Pantene in de zwarte fles kost 9 dollar in plaats van 4 dollar.

Bron: The Wall Street Journal/HPdeTijd