HomeNieuwsBeurzen en evenementenMauro Porcini van PepsiCo is derde spreker op Pentawards Live

Mauro Porcini van PepsiCo is derde spreker op Pentawards Live

Na succesvolle events in Shanghai, New York en Londen trekt de Pentawards Conference op 13 februari 2019 naar Amsterdam voor een dialoog op Pentawards Live. Tijdens de Pentawards Conference op Pentawards Live krijgt het publiek een uniek inzicht in de mogelijkheden van verpakkingsdesign, toegelicht vanuit het perspectief van ’s werelds meest toonaangevende merken. Na eerder aangekondigde sprekers van Kellog Company en Diageo maakt Pentawards haar derde internationale spreker bekend: niemand minder dan SVP & Chief Design Officer van PepsiCo, Mauro Porcini.

In 2012 werd designgoeroe Mauro Porcini bij PepsiCo aangesteld als eerste Chief Design Officer. In deze nieuwe functie heeft Mauro design denken als belangrijke pijler aan de PepsiCo-cultuur toegevoegd. Hij is verantwoordelijk voor een nieuwe benadering van innovatie met design. Dit heeft een belangrijke impact op de productplatforms en merken van het bedrijf, waaronder Pepsi, Lay's, Mountain Dew, Gatorade, Tropicana, Doritos, Cheetos, Quaker, Mirinda, Sierra Mist en SunChips. Zijn focus ligt zowel op de fysieke als virtuele uitingen van de merken, waaronder product, verpakking, events, reclame, retail activatie, architectuur en digitale media.

Eerder was Mauro Porcini verantwoordelijk voor 3M's designstrategieën en projecten met teams in de Verenigde Staten, Italië, China en Japan. Hij werkte daarbij samen met een breed scala aan gerenommeerde externe partners en haalde het maximale uit 3M’s technologische erfgoed en merken door focus op beleving. Voordat hij in 2002 bij 3M aan de slag ging, richtte Mauro samen met de Italiaanse showbizzproducent en muzikant Claudio Cecchetto het designbureau Wisemad SrL op, waar hij creatieve projecten aanstuurde voor klanten in de technologie-, multimedia- en entertainmentindustrie. Zijn projecten rond ‘Smart Clothing' werden tentoongesteld in het Louvre in Parijs en het Art Center in Seoul.

Porcini is de derde spreker die is toegevoegd aan de line-up van de Pentawards Conference tijdens Pentawards Live. Eerder werden Denise Siebert, Vice President Design van Kellogg Company, en Ann Chen, Design & Visual Identity Leader bij Diageo, aangekondigd. In totaal komen vijf sprekers aan het woord tijdens de Pentawards Conference op 13 februari 2019, allen werkzaam voor toonaangevende internationale merken. Tickets voor de Pentawards Conference zijn vanaf heden beschikbaar via de website. Tot 1 december 2018 is deze Pentawards Conference Pass voor een early bird-tarief van 200 euro te bestellen. Na 1 december 2018 is de Pentawards Conference Pass te verkrijgen voor 250 euro. Om het exclusieve karakter van de Conference te bewaken, is een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar.

Pentawards Live zal de Passenger Terminal Amsterdam in drie delen opsplitsen, elk met een ander thema en doel: ‘connect', ‘inspire' en ‘learn'. Het thema ‘connect' wordt gelinkt aan de interactie in design studio’s en PI showrooms tussen packaging design experts, brand owners, designers en verpakkingsprofessionals. Deze dialoog op het main deck vormt het kloppende hart van het event. Het promenade deck staat in het teken van ‘inspire'. De bezoeker laat zich inspireren met een expositie over design around the world; de met een Pentaward bekroonde designs van 2018. Op het prachtige panorama deck wordt het derde onderdeel gepresenteerd: ‘learn', dat is de Pentawards Conference. Sprekers die ’s werelds allesbepalende merken vertegenwoordigen nemen het podium en dagen verpakkingsprofessionals uit over de grens te denken.

Pentawards Live vindt plaats op 13 februari 2019 in de Passenger Terminal Amsterdam.

www.pentawardslive.nl