De vraag naar retail-ready packaging zal volgens een onderzoek van Smithers Pira in 2017 een hoeveelheid van 32,1 miljoen ton aan materiaal hebben bereikt met een waarde van $63,4 miljard. Dit ten opzichte van 27 miljoen ton materiaal met een waarde van ruim $54 miljard in 2011. De retail-ready sector is een snel groeiende markt, die rond 2005 in Europa is geïntroduceerd en zich nu verspreid over de wereld.
De populairste types retail-ready packaging bestaan uit golfkarton. Golfkarton bedroeg in 2011 75% van het totale volume. Binnen dit materiaal zijn de die-cut displays met een aandeel van ruim 50% het populairst. De belangrijkste factor in de stijgende vraag naar retail-ready packaging is de snelle ontwikkeling van supermarkten, met name in opkomende economieën. De formalisatie van de supply chain in de retail in landen zoals China, India en Brazilië zorgt voor de impuls van de groeiende vraag naar retail-ready packaging en draagt bij aan het behouden van een stabiele vraag in andere regio's.
Klik hier voor het volledige rapport (kosten: £ 3.950,-).
Bron: NVC