HomeNieuwsMarks & Spencer breidt It's Fresh uit naar peren

Marks & Spencer breidt It’s Fresh uit naar peren

De Britse retailer Marks & Spencer breidt haar It's Fresh technologie uit naar verpakkingen met ready-to-eat peren. Deze kleine strip wordt in de verpakking geplaatst en verwijdert ethyleen, waardoor de houdbaarheid van de producten wordt verlengd. Marks & Spencer is de eerste retailer ter wereld die It's Fresh voor peren gebruikt. De retailer hoopt met deze toepassing voedselverspilling tegen te gaan en de beschikbaarheid van peren voor consumenten te verbeteren.

Aangezien fruit ethyleen produceert tijdens het rijpen en deze stof het rijpproces versneld, wordt de houdbaarheid van de producten verlengd door ethyleen uit de verpakking te verwijderen. Volgens de producenten van It's Fresh verlengen de strips de houdbaarheid in het schap van peervarianten zoals de Green Williams met twee dagen en die van varianten die minder ethyleen produceren, zoals de Concorde, zelfs nog meer.

Tony Harding, technisch directeur van de leverancier van Marks & Spencer, Worldwide Fruit, is positief over It’s Fresh. “De technologie is eenvoudig in gebruik en heeft unieke voordelen ten opzichte van andere ethyleen management technologieën. Het werkt gedurende de volledige supply chain bij verschillende temperaturen, bij het ruwe materiaal en in de uiteindelijke consumentenverpakking”, legt hij uit.

Simon Lee, directeur van It's Fresh!, voegt hieraan toe: “Na de succesvolle toepassing van onze technologie bij ander fruit zoals aardbeien, frambozen, bramen en tomaten, is het geweldig om onze technologie ook bij peren te implementeren.”

Momenteel wordt de strip enkel bij Conference en Green Williams peren gebruikt, maar Marks & Spencer zal de technologie later ook bij andere peervarianten toe gaan passen. It's Fresh werd eerder dit jaar geïntroduceerd bij de verpakkingen van aardbeien, frambozen en bramen.

Bron: Packaging News