In het pittoreske vissersdorp Bunschoten-Spakenburg staat één van de grotere bakkerijen van Nederland. Market Food Group is hier gevestigd met hun hoofdkantoor en bakkerijen. De specialiteiten zijn breed en variëren van kaas-uienbrood tot gevulde koek. Deze producten worden geproduceerd in de eigen bakkerijen en via zowel de eigen franchiseformules (’t Stoepje en Le Perron) als via diverse retailers verkocht.

Voor het verzenden van broodproducten naar de retailers in binnen- en buitenland gebruikt Market Food Group de golfkartonnen dozen van De Jong Verpakking. Deze dozen variëren van een degelijk blanco design naar opvallende dozen in preprint. Om merkherkenning te bevorderen en USP’s te accentueren is er een Hollands design gebruikt. Deze degelijke en opvallende dozen worden ook direct als displaydozen in de winkels geplaatst.

De Jong Verpakking is inmiddels al jaren leverancier van de verpakkingen van golfkarton. Toen De Jong Verpakking voor het eerst in contact kwam met inkoper Roel was Market Food Group nog tevreden met de toenmalige leverancier. De Jong Verpakking heeft het contact in al die tijd warm gehouden en heeft de kans gekregen om een testverpakking te leveren.

Na deze succesvolle tests van het product en de service daar omheen werden de afnames met de tijd groter. “De dozen van De Jong Verpakking zijn van hoge kwaliteit. Daarnaast is leverbetrouwbaarheid in een dynamische sector een erg belangrijk element, hierin kon De Jong Verpakking geven”, aldus inkoper Roel van Market Food Group.

Met 24/7 productie in een dynamische sector wordt er veel flexibiliteit verwacht van de producent. Omdat De Jong Verpakking ook 24/7 bereikbaar is, zorgt dat voor een betrouwbare partner waarop teruggevallen kan worden als er om flexibiliteit wordt gevraagd op korte termijn. “Snel schakelen is een onderdeel van onze service die ons onderscheidt van andere spelers”, aldus marketeer Raymond van De Jong Verpakking.

www.dejongverpakking.nl