HomeNieuwsBedrijven en personenMagnum verovert snel nieuwe markten met innovatieve verpakkingen

Magnum verovert snel nieuwe markten met innovatieve verpakkingen

Fluweelzacht vanilleroomijs met heerlijke stukken witte of melkchocolade in een kenmerkend chocoladeomhulsel van Magnum. Dat is de succesformule van de nieuwe Magnum Pints, die verkrijgbaar zijn in de drie tijdloze smaken Classic, Almond en White. Deze gloednieuwe desserttopper met IML-verpakking ligt sinds voorjaar 2017 in een groot deel van Europa in het ijsschap en verovert snel nieuwe markten. In dit artikel geven brand owner Unilever en spuitgieter Miko Pac tekst en uitleg bij dit smaakmakende IML-project.

Miko Pac en Verstraete IML

Karl Hermans, Managing Director van de Belgische plastic packaging producer Miko Pac: “Wij ontwikkelen nieuwe verpakkingen op maat, via thermoforming en spuitgieten, en wij zijn één van de hoofdleveranciers van ijsverpakkingen voor Unilever. Samen met Verstraete IML kregen wij de vraag om de designideeën voor Magnum Pints te vertalen in een verpakkingsoplossing die geschikt is voor massaproductie. Omdat het product gelanceerd is op pan-Europees niveau was goede communicatie tussen de brand owner Unilever, de IML-labelproducent Verstraete IML en wij als de plastic packaging producer cruciaal.”

Magnum Pints: ‘carefully made to be broken'

Rahul Rajpal, Brand Development Magnum Europe: “De kwaliteit van de verpakking speelt bij elke Magnum-innovatie een belangrijke rol. Maar voor de nieuwe Magnum Pints was dit nog meer het geval dan anders, want dit innoverende product is uniek in zijn soort. Magnum Pints zijn ‘Carefully made to be broken'. Dat betekent dat de consument het harde chocoladejasje rond het vanilleijs breekt door in beide zijden van de verpakking te knijpen. Om dit technisch mogelijk te maken en de consument een bijzondere kraakervaring te bezorgen kozen wij resoluut voor IML-technologie.”

IML-verpakking perfect voor premiumproduct

Rahul Rajpal: “Wij gingen eerst en vooral voor IML omwille van de look van de verpakking. Die past perfect bij de premium-merkidentiteit van Magnum. Ten tweede: de kwaliteit van IML-verpakkingen is top en voor een innovatie zoals de Magnum Pints is dit heel belangrijk. Dankzij de IML-technologie behouden de Magnum Pints de best mogelijke kwaliteit en zijn ze perfect bestand tegen vocht en grote temperatuurschommelingen. Last but certainly not the least, IML-verpakkingen zijn volledig recycleerbaar.”

Metallic IML, Matt IML en UltraGloss

IML Benedict Adins, Key Accountmanager Unilever van Verstraete IML: “Het IML-label speelt een cruciale rol bij de unieke kraakervaring van de Magnum Pints. De ‘Press to Crack'-aanduidingen tonen precies waar je de beker moet indrukken. Bovendien vallen de aanduidingen extra op door de Metallic, Matt en UltraGloss IML-afwerking. Ook het logo heeft zo'n luxueus glanzende Metallic-look. Dat gemetalliseerde glossy effect staat voor luxe en kwaliteit en creëert een mooi contrast met de Matt IML-afwerking op de rest van het label. De verpakking valt echt op in het vriesvak.” Rahul Rajpal: “De consument is dol op het kraakritueel van de nieuwe Magnum Pints. Het knijpen is een coole en unieke ervaring en consumenten houden van het iconische krakende geluid van de Magnum chocolade. Bovendien krijgen ook het design en de kwaliteit van de verpakking positieve feedback.”

Technisch hoogstandje

Rahul Rajpal: “De verpakking bracht enkele technische uitdagingen met zich mee, vooral aan het deksel. Maar samen met het Verstraete IML-team vonden wij snel een alternatieve oplossing.” Karl Hermans: “De Magnum Pints-vorm was niet de gemakkelijkste om een IML-label voor te creëren. Er was een heel precies ontwerp en een uitstekend functionerend robotsysteem nodig. Maar Verstraete IML biedt een brede waaier aan technische mogelijkheden. Bovendien volgen zij elk project op de voet: van de eerste proefproducties tot het afgewerkte resultaat. Ik raad Verstraete IML dus zeker aan als partner. Ze zijn veel meer dan een IML-drukkerij. Ze dragen innovatie en kwaliteit hoog in het vaandel én zweren bij een oplossingsgerichte aanpak. Dat maakt hen voor de ontwikkeling van nieuwe IML-verpakkingen een uiterst waardevolle partner.”

Kijk voor meer informatie op www.verstraete-iml.com.